برگزیده های سایت

سازمان ملل: از هر 10 فامیل در افغانستان 9 فامیل غذای کافی برای خوردن ندارد

دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) نسبت به محدودیت‌‌هایی که بر زنان اعمال می‌شود ابراز نگرانی و از جهان خواست مردم افغانستان را در شرایط دشوار کنونی با قطع کمک‌ها، بیشتر مجازات نکنند.
اوچا در بیانیه‌ای که پس از ممنوعیت کار زنان در دفاتر سازمان ملل منتشر شده هشدار داده است تدام چنین اقداماتی از سوی گروه طالبان «توانایی شرکای بشردوستانه برای حمایت از جمعیت، به‌ویژه آسیب‌پذیرترین افراد مانند زنان و دختران را تضعیف خواهد کرد.»
رامیز الاکبروف، معاون سرمنشی سازمان ملل متحد در امور کمک‌های بشردوستانه این سازمان گفته در حال حاضر ۲۸.۳ میلیون نفر در افغانستان به شدت به کمک‌های بشردوستانه نیازمند دارند.
او افزود افغانستان با داشتن رکورد ۲۸.۳ میلیون نفری که در سال ۲۰۲۳ به کمک نیاز دارند و درخواست بشردوستانه ۴.۶ میلیارد دلاری، بزرگترین عملیات کمک رسانی در جهان است.
به باور او اعمال محدودیت‌ بر زنان و کمبود بودجه، عملیات کمک‌رسانی در سراسر کشور را متاثر ساخته و این محدودیت‌ها در درازمدت می‌تواند علاقمندی و توانایی کشور‌ها برای حمایت از مردم افغانستان و قشر آسیب‌پذیر در کشور را به شدت تضیعف خواهد کرد.
آقای الاکبروف تاکید کرد افغانستان با بزرگترین و شدیدترین بحران بشردوستانه در جهان رو‌به‌رو است و افزود برای یافتن راه حل با مقامات اسلامی گفتگو می کند.
این در حالی است که آخرین ارزیابی برنامه جهانی غذا از وضعیت مردم در افغانستان از هر ده خانواده در این کشور نُه خانواده غذای کافی برای خوردن ندارند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن