افغانستانتیتر یک

ساکنین غرب کابل ادعا میکنند که «کوچی ها» ۱۵ خانه آنان را تخریب کرده اند

بر اساس گزارشات مردمی در شهر کابل، کوچی‌ها در چند روز گذشته، به تعداد ۱۵ خانه را در مناطق «خیرآباد» و «نوآباد» دشت برچی واقع غرب شهر کابل تخریب کرده‌اند.

اما سعید خوستی، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی امارت اسلامی تخریب این خانه‌  ها در غرب شهر کابل را تکذیب کرده و آن را «دروغ» خواند.

به نقل از روزنامه اطلاعات روز، منابع مردمی که نخواستند هویت‌شان فاش شود، روز (یک‌شنبه، ۲۳ عقرب) به این روزنامه گفته اند که کوچی‌ها در آخرین مورد روز پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته دو خانه را در این مناطق تخریب کرده‌اند.

به گفته‌ی آنان، متباقی ۱۳ خانه‌ی دیگر هم قبلا توسط کوچی‌ها تخریب شده‌اند.

یکی از آنان گفته است که از سه روز پیش به این طرف اعضای خانواده‌ی خود را از خانه‌اش در این مناطق به طرف مرکز شهر منتقل کرده است. او افزود که یک تعداد دیگر خانواده‌ها در همسایگی او هم خانه‌های‌شان را بخاطر تهدیدات کوچی ها ترک کرده‌اند.

این مرد تأکید کرده است که فعلا درهرکدام از این خانه‌ها، چند نفر به‌ صورت شبانه‌ روزی از آن‌ها نگهبانی می‌کنند.

آنان تأکید کردند که کوچی‌ها مدعی اند که خیرآباد و نوآباد چراگاه آنان است و خانه‌های این افراد به‌گونه‌ی غیرقانونی در این ساحه اعمار شده است.

مناطق خیرآباد و نوآباد در دامنه‌ی کوه قوریغ موقعیت دارد. شهرداری پیشین کابل در بهار سال جاری خورشیدی اعلام کرد که در منطقه‌ی نوآباد شماری از خانه‌ها به‌گونه‌ی خودسر ساخته شده است. این شهرداری ساخت خانه‌ها را در این منطقه ممنوع کرد.

از سویی هم، در سال‌های گذشته هم بخش‌هایی از دامنه‌ی کوه قوریغ مورد نزاع کوچی‌ها و ساکنان محلی بود. این نزاع‌ها در مواردی به درگیری‌های مسلحانه میان دو طرف می انجامید و تلفاتی هم بر آنان وارد شد.

لینک کوتاه

https://www.roushd.news/r331p
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن