افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

سخنان تند وزیر حج و اوقاف به طالبان

به گزارش خبرگزاری رشد، محمد قاسم حلیمی، وزیر ارشاد حج و اوقاف کشور امروز شنبه، بیست‌ونهم جوزا در نشست مطبوعاتی گفت که طالبان هدفی جز  ویرانی تاسیسات عامه، انفجار و انتحار ندارند.

وزارت ارشاد، حج و اوقاف کشور اعلام کرده است که گروه طالبان با تسلط چند روزه بر برخی مناطق در کشور، تأسیسات عامه را ویران می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رشد، محمد قاسم حلیمی، وزیر ارشاد حج و اوقاف کشور امروز شنبه، بیست‌ونهم جوزا در نشست مطبوعاتی گفت که طالبان هدفی جز  ویرانی تاسیسات عامه، انفجار و انتحار ندارند.

وزیر ارشاد، حج و اوقاف افزود: «تعمیر یک ساختمان است و منصوب به کدام دین و مذهب نیست. هیچ تعمیر کافر نمی شود، اما می‌بینیم که گروه طالبان دست به تخریب آن می‌زنند.»

به گفته حلیمی، اگر طالبان برای ساختن نظام و ایجاد حاکمیت عادلانه که به نفع افغانستان باشد کار می‌کردند، تاسیسات عامه را تخریب نمی‌کردند.

حلیمی افزود که طالبان در ساحاتی که برای چند روز تسلط می‌یابند، دست به تخریب پل‌ها، پایه‌های برق، ساختمان‌ها و دیگر تأسیسات عامه می‌زنند.

حلیمی تصریح کرد که عالمان جهان اسلام، سازمان‌های اسلامی و بیش از ده کشور دیگر جنگ در افغانستان را ناروا و حرام اعلام کرده‌اند.

او می‌گوید که در نشست اخیر که در عربستان سعودی برگزار شد علمای کشورهای عربستان سعودی، پاکستان و افغانستان جنگ در افغانستان را جنگ قدرت و به ضرر اسلام دانستند.

حلیمی افزود که عالمان دین پاکستان که در گذشته علیه دولت افغانستان فتوا می‌دادند در کنفرانس مکه گفتند که جنگ در افغانستان ناروا است و ناامنی افغانستان، ناامنی پاکستان نیز است.

به گفته او، در کنفرانسی که در عربستان سعودی برگزار شد، عالمان دین سه کشور گفتند که هیچ بهانه‌ای برای جهاد و یا جنگ در افغانستان باقی نمانده است و مخالفان دولت افغانستان باید از راه مذاکرات و تفاهم به حل مشکل افغانستان بپردازند.

اخیراً تصاویری به نشر رسیده است که طالبان در حال تخریب ساختمان‌های ولسوالی‌ها نشان می‌دهد. گروه طالبان در هفته‌های اخیر چند ولسوالی را تصرف کرده‌ است.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن