افغانستانبرگزیده های سایت

سخنگوی جدید ارگ و رییس تشریفات ادارۀ امور توسط رییس جمهور تعیین شدند

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان محمد هارون چخانسوری را در بست مافوق رتبه به حیث سخن‌گوی ریاست جمهوری و مختارالله مختار را به عنوان رییس تشریفات عمومی ادارۀ امور گماشته‌است.

به گزارش خبرگزاری رشد؛‌ محمد هارون چخانسوری پیش از این به حیث رییس تشریفات ریاست عمومی ادارۀ کار می‌کرد و اکنون مختارالله مختار که جانشین آقای چخانسوری تعیین گردیده هم‌زمان وظیفۀ پیشینیش را به حیث دست‌یار ویژۀ رییس جمهور نیز پیش می‌برد.

در خبرنامۀ ریاست جمهوری آمده‌است که آقای چخانسوری تحصیلات عالی‌اش را تا سطح ماستری در بخش ادرۀ عامه و پالیسی در دانش‌گاه سیدنی آسترالیا به تمام رسانیده‌است.

او هم‌چنان پیش از این در بانک جهانی مسؤولیت انجام داده و بیش از ۱۲سال در نهادهای دولتی و غیر دولتی در بخش‌های پالیسی‌سازی و مدیریت برنامه‌ها کار کرده‌است.

سخن‌گوی ریاست جمهوری آثاری را در بخش‌های هم‌آهنگی برنامه‌ها، پالیسی‌سازی، مدیریت عامه و مدیریت پروژه‌ها نوشته ویا هم ترجمه کرده‌است.

باید یادآور گردید که ریاست جمهوری از نزدیک به دوسال به این‌طرف سخن‌گو نداشت اما توسط سید ظفر هاشمی معاون سخن‌گوی رییس جمهور مدیریت می‌شد.

مختارالله مختار رییس تشریفات عمومی ادارۀ امور نیز در کمیسیون تنظیم پروسۀ انتقال، وزارت احیا و انکشاف دهات و وزارت زراعت و آب‌یاری مسؤولیت انجام داده، بیش از ۱۲سال در نهادهای دولتی و غیر دولتی کار کرده و تحصیلاتش نیز در بخش اداره و تجارت به انجام رسیده‌است.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن