افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

سراج؛ ترور های هدفمند کار طالبان و شبکه‌ی حقانی است

از سویی هم، احمدضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی، به اعضای مجلس سنا گفت که در جریان یک سال گذشته، بیش از ۱۸۲۰۰ حمله به شمول انفجار ماین‌های مقناطیسی، در افغانستان راه‌اندازی شده است.

احمدضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی، می‌گوید که در جریان یک سال گذشته، بیش از ۱۸۲۰۰ حمله به شمول انفجار ماین‌های مقناطیسی، در افغانستان راه‌اندازی شده است.

مسعود اندرابی، وزیر داخله، و احمد ضیا سراج؛ رئیس عمومی امنیت ملی کشور امروز در نشست مجلس سنا گفت  که گروه طالبان در انفجار ماین‌ها و قتل‌های هدف‌مند اخیر دست دارد.

آقای اندرابی که روز سه‌شنبه (۹ جدی)، در باره‌ی وضعیت امنیتی به اعضای مجلس سنا اطلاعات می‌داد، گفت که پس از امضای توافق‌نامه‌ی صلح امریکا – طالبان در دوحه، این گروه برای امتیازگیری در گفت‌وگوهای صلح سطح حملات و خشونت‌ها را افزایش داده است.

به گفته‌ی او، به دلیل این که حمله‌های طالبان در ولایت‌ها از سوی نیروهای امنیتی عقب زده شده، این گروه بیشتر روی حمله‌های هدف‌مندانه «انفجار ماین و ترور افراد» تمرکز کرده است.

آقای اندرابی، افزود که بر اساس اعتراف برخی از افراد بازداشت‌شده، گروه طالبان پس از امضای توافق‌نامه‌ی صلح با امریکا، گروهی را به نام عبیده در ولایت لوگر ایجاد کرده که مسئولیت آن بیشتر ترور کارمندان دولتی، خبرنگاران و فعالان جامعه‌ی مدنی است.

او، تصریح کرد که گروه طالبان قصد دارد با انجام حملات هدف‌مند، در میان مردم سر و صدا ایجاد کند.

از سویی هم، احمدضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی، به اعضای مجلس سنا گفت که در جریان یک سال گذشته، بیش از ۱۸۲۰۰ حمله به شمول انفجار ماین‌های مقناطیسی، در افغانستان راه‌اندازی شده است.

به گفته‌ی او، مسئول ۹۹ درصد این حمله‌ها، گروه طالبان بوده و در یک درصد دیگر آن، گروه داعش دست داشته است. «اکثر افرادی که پشت ترورهای هدف‌مند دست دارند، اعضای طالبان و شبکه‌ی حقانی استند.»

آقای سراج گفت که در جریان یک سال گذشته، ۶۱۰۰ نفر بازداشت شده اند که از این میان، ۳۶۰۰ نفر آن متهم به فعالیت‌های تروریستی استند.

رییس عمومی امنیت ملی، افزود که بر اساس اطلاعات استخباراتی، از میان این افراد، ۷۰ نفر به اتهام دست داشتن در ترورهای هدف‌مندانه و ۷ نفر نیز به اتهام تلاش برای انجام حمله‌ی انتحاری بازداشت شده اند.

لینک کوتاه

https://www.roushd.news/r03p
برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن