افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

سران حکومت وحدت ملی شایسته مردم افغانستان نیستند

همزمان با برگزاری نشست بروکسل و تجدید تعهدات جامعه جهانی برای افغانستان، مسئولین شبکه فعالان جوان برای اصلاح و تغییر می گویند که سران حکومت وحدت ملی شایسته‌ی مردم افغانستان نیستند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛‌ سید میثم احسانی معاون شبکه فعالان جوان برای اصلاح و تغییر امروز در یک نشست خبری در کابل گفت: سران حکومت وحدت ملی با بی‌کفایتی خویش افغانستان را به سوی بحران سوق داده اند.

آقای احسانی با بیان اینکه وضعیت امنیتی کشور نگران کننده است گفت: جنگ در ۲۸ ولایت کشور عملا جریان دارد.

این گفته ها در حالی مطرح می شود که دو روز قبل ولایت کندز یک بار دیگر به دست طالبان سقوط کرد و نیز گفته می شود که ولایات ارزگان و فراه نیز تحت محاصره طالبان قرار دارد.

آقای احسانی دلیل افزایش ناامنی‌ها در ولایات و ولسوالی های مختلف کشور را مدیریت ضعیف سران حکومت عنوان کرد. وی گفت: سران حکومت وحدت ملی  نهادهای  امنیتی و دفاعی کشور را سیاسی و قومی ساخته اند.

سید میثم احسانی افزود: گروگان گیری در شاهراه‌های افغانستان نیز دسیسه ای است که ملت با هم برادر افغانستان را در تقابل هم قرار دهند.

وی مسئول اصلی نفاق‌افگنی میان اقوام افغانستان را سران حکومت وحدت ملی عنوان کرد.

معاون شبکه فعالان جوان برای اصلاح و تغیر گفت: “حکومت وحدت ملی از آدرس وحدت ملی در راستای نفاق ملی کارمی کنند”.

آقای احسانی افزود: “سران حکومت وحدت ملی با اختلافات جدی که دارند نتوانسته‌اند با یک پرواز وارد بروکسل شوند و این اقدام بی شرمانه آن‌ها آبروی مردم افغانستان را در دنیا خدشدار ساخته است”.

احسانی اظهار کرد: سران حکومت در مدت دو سال هیچ یکی از تعهدات‌شان را در قبال مردم افغانستان عملی نکرده است.

وی علاوه کرد: غنی وعبدالله شایسته مردم با عزت افغانستان نیستند.

سید میثم احسانی در رابطه به نشست بروکسل و تجدید تعهدات جامعه جهانی به افغانستان گفت: کمک های جامعه جهانی برای مردم افغانستان در راستای تقویت نظام است، نه برای سران بی کفایت حکومت.

احسانی از جامعه جهانی خواست که به جای حمایت از یک حکومت ناکارا و ضعیف؛ افغانستان را در مسیر شکل دادن یک حکومت فراگیر، قانونمند و جوابگو به مردم یاری رساند.

در همین حال احسان الله حکمت عضو شبکه فعالان جوان برای اصلاح و تغییر می گوید که حمایت مالی و سیاسی جامعه جهانی برای حکومت افغانستان در واقع حمایت از مردم افغانستان است.

وی افزود: از جامعه جهانی می خواهیم که مردم افغانستان را در راستایی خود کفایی و تامین صلح حمایت همه جانبه نماید.

حکمت علاوه کرد: امیدواریم که تجدید کمک‌های جامعه جهانی برای تامین صلح، بهبود وضعیت امنیتی و مبارزه با فساد اداری موثر واقع شود.

سلما صدیقی عضو دیگر شبکه با به خوانش گرفتن قطعنامه، گفت: “حکومت کنونی به هیچ عنوان پاسخگوی نیازمندی مردم افغانستان نبوده و بیشتر از پیش در مسیر بن بست ها رفته است”.

وی افزود: از حامیان بین‌المللی افغانستان می‌خواهیم که بجای حمایت از چنین اداره ناکارا و ناکام، مردم افغانستان را در راستای تغییر و و تشکیل یک حکومت مردمی و فراگیر از مجرای قانونی حمایت و یاری رساند”.

او تاکید کرد: نباید تمام آنچه که به عنوان دست آوردهای بیشتر از یک و نیم دهه ما در همکاری با جامعه جهانی شمرده می شوند را قربانی غنی و عبدالله کنیم.

محمد رقیب فیاض-کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن