افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در افغانستان باید نتیجه‌بخش باشند

داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی می گوید که افغانستان در طول ۱۸ سال گذشته مشترکا‍ً با جامعه جهانی فواصل زیاد پیش‌رفت را طی نموده و باید این روند زنده نگه‌داشته شود. وی می‌افزاید که این پیش‌رفت‌ها در نتیجه‌ی سرمایه‌گذاری‌های وسیع صورت گرفته که باید مثمر واقع گردد.

به گزارش خبرگزاری رشد، آقای محب این اظهارات را در دیدار با آقای تورستین فری، عضو پارلمان جرمنی و آقای پیتر پراگل، سفیر آن کشور مقیم کابل بیان داشته است.

در کنار این‌که عضو پارلمان جرمنی پیش‌رفت‌های صورت گرفته در افغانستان را چشم‌گیر و خوب خواند، تاکید نمود که دست‌آوردهای مذکور باید در جریان هرنوع روندهای سیاسی حفظ گردد.

وی از طرف خویش اطمینان داد که کشورش با همکاری‌های خود به افغانستان ادامه داده و در پروسه‌های گونه‌گون به شمول صلح در کنار این کشور ایستاده است.

مشاور امنیت ملی نشست اخیر قطر را مهم تلقی نموده و از نقش جرمنی در این خصوص سپاس‌گزاری کرد. وی اذعان داشت که تمام کشورهای سهیم در این مورد باید توجه داشته باشند که صلح به عجله و حساب ناشده آمده نمی‌تواند؛ بلکه نیازمند آمادگی طولانی، هماهنگی همه‌جانبه، مطرح نمودن آشکارای موضوعات و باوری است تا ملت بداند نتیجه آن ثبات و زندگی بهتر است، نه تکرار اشتباهات گذشته.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن