اجتماعیبرگزیده های سایت

سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیون دلاری برای آغاز تولید «پپسی» در افغانستان

شرکت پپسی در قرارداد با یک شرکت افغانستان و سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیون دالر قصد دارد برای نخستین بار در این کشور محصولات خود را تولید کند.

به گزارش خبرگزاری رشد، شرکت تولید نوشابۀ افغانستان براساس قراردادی با شرکت جهانی پپسی، سرمایه‌گذاری‌هایش را در افغانستان افزایش می‌دهد.

براساس این قرارداد شرکت نوشابۀ افغانستان برای تولید پپسی و شماری از نوشابه‌های غیرالکلی دیگر، ده‌ها میلیون‌دالر در افغانستان سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

مسئولان شرکت پپسی می‌گویند که با گسترش سرمایه‌گذاری‌های شرکت تولید نوشابۀ افغانستان، زمینه‌های درازمدت تولید پپسی و دیگر نوشابه‌های غیرالکلی در افغانستان میسّر خواهد شد.

یکی ازمسئولان شرکت پپسی می‌گوید: «این مشارکت ما نه‌ تنها برای پپسی، بلکه برای افغانستان مهم است و شرکت پپسی تلاش دارد که با شرکت‌های مهم جهان همکار باشد. از همین رو ما می‌خواهیم با یک شرکت پیش‌تاز تولیدِ آب معدنی افغانستان همکار باشیم و ما تلاش داریم در تولید نوشابه‌های گوناگون در افغانستان با این شرکت همکاری کنیم.»

نعمت یکی از مسئولان شرکت نوشابۀ افغانستان می‌گوید: «در این قرارداد، تعداد کارگران فنی به ۵۰۰ نفر می‌رسد و غیر مستقیم برای ۲۰۰۰ خانواده کار ایجاد می‌شود.»

«عبیدالله صدرخیل» رئیس اتحادیه بازرگانان افغان در دوبی می‌گوید: «این توافق‌نامه برای افغانستان و مردم افغانستان بسیار مهم است و برای‌شان کار ایجاد می‌کند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن