اجتماعیافغانستاناقتصادیبازسازی

سفر معاون دبیر کل سازمان ملل متحد به کابل

دفتر نماینده‌گی سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما می‌گوید معاون دبیر کل سازمان ملل متحد طی یک سفر دوروزه، امروز وارد کابل گردیده‌است.

به گزارش رشد، یوناما با نشر اعلامیه‌یی می‌گوید یان کوبیش، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد وارد کابل گردیده تا ماموریت این سازمان در افغانستان را بررسی کند.

در این جریان ماموریت استراتیژیک یوناما و فعالیت‌های آن در افغانستان که از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست شده، بررسی خواهد شد.

در اعلامیۀ یوناما گفته شده که یان کوبیش، رییس پیشین یوناما ماه گذشته برای یک هفته جهت انجام دیدارهایی با هم‌کاران ملی و بین‌المللی در کابل حضور داشت.

به گفتۀ یوناما معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در ادامۀ جلسات قبلی‌اش، با هم‌کاران به ویژه محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان دیدار خواهد کرد.

نتایج بررسی استراتیژیک قرار است در اوایل ماه جولای ۲۰۱۷ به شورای امنیت سازمان ملل متحد سپرده شود و شورای امنیت سازمان ملل در قطع‌نامۀ شماره ۲۳۳۴ سال جاری میلادی‌اش به خاطر ارزیابی فعالیت‌ها در چارچوب ماموریت یوناما، اولویت‌ها و منابع مربوطه، خواهان بررسی استراتیژیک شده‌است.

یوناما می‌گوید این ماموریت از تلاش‌ها برای آوردن صلح و ثبات در افغانستان و حصول اطمینان از تامین حاکمیت قانون و حکومت‌داری پاسخ‌گو، حمایت می‌کند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن