افغانستانبرگزیده های سایت

سقوط ناوۀ هلمند به دست طالبان پس‌از رفتن رهبران به بروکسل

بر اساس گزاش‌ها، ولسوالی ناوۀ ولایت هلمند به دست طالبان سقوط کرد. در این نبردها فرمانده پولیس این ولسوالی نیز جان باخت.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ لشکرگاه، شهر کندز، شهر ترینکوت و شهر فراه، از شهرهایی استند که در این اواخر جنگ‌های شدیدی را گواهی می‌دهند. بیشترین بخش‌های هلمند و کندز درگیر نبردهای سنگین استند.

محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی، گفت: «در ولسوالی خان‌آباد، آقتاش و قلعۀ زال دشمن را به عقب زدیم و آنان خواستند که ما را این‌جا مصروف بسازند و در این ولسوالی‌ها، فعالیت‌ها و تحرکات جنگی کمتر شود.»

سال پار در همین روزها شهر کندز سقوط کرد. پس‌از آن نیز چندین‌بار این شهر نبردهای سنگینی را پشت سر گذرانید. اما کار نیروهای مسلح کشور به‌جایی نانجامید که لانه‌های طالبان از این ولایت برچیده شوند.

فاطمه عزیز، نمایندۀ مردم کندز در مجلس نماینده‌گان، اظهار داشت: «یک – دو روز که طالبان خاموش شدند، فکر می‌کنند که همه را از بین برده‌اند؛ اما آنان برنامه‌های خود را طرح می‌کنند و اینان را غافل‌گیر می‌کنند.»

بر اساس گزارش‌ها، اوضاع در هملند نیز نگران‌کننده است. نماینده‌گان هلمند در شورای ملی هشدار می‌دهد که ولسوالی‌های خانشین، مارجه، نادعلی و گرم‌سیر نیز با خطر سقوط روبه‌رو استند.

هاشم الکوزی، سناتور- هلمند، بیان کرد: «بخش‌های زیادی زیر محاصرۀ طالبان آمده‌اند و در لشکرگاه جنگ به شدت ادامه دارد.»

بیشترین بخش‌های افغانستان درگیر نبردهای سختی‌است. اما در این اواخر طالبان با تغییر تاکتیک جنگی، می‌کوشند که شهرها را به دست آورند.

صلح‌محمد ریگستانی، آگاه امور نظامی، گفت: «جنگ به بن‌بست رسیده‌است؛ به دلیل وسعت و پراگنده‌گی جنگ، توان راه‌اندازی عملیات‌های بزرگ بیشتر از این برای نیروها امنیتی، ممکن نیست.»

شهر کندز پارسال (۶ میزان) در آستانۀ نشست مجمع عمومی سازمان ملل سقوط کرد. امسال نیز جنگ‌های طالبان درست در آستانه نشست جهانی بروکسل دربارۀ افغانستان، بر این شهر کشانیده شده‌است و بر اساس گزارش‌ها، امروز (۱۲ میزان) شهر کندز به دست طالبان سقوط کرد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن