افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

سقوط یک چرخبال وزارت دفاع در ولایت کندهار

وزارت دفاع سقوط یک چرخبال را در ولایت کندهار تایید می کند ومی گوید که این چرخبال هنگام پرواز آزمایشی سقوط کرده است. مسوولان در وزارت دفاع می افزایند که در این رویداد تنها دو خلبان چرخبال زخمی شده اند.

یک نوار تصویری که در رسانه های اجتماعی دست به دست می شود لحظه سقوط یک چرخبال نظامی را درکندهار نشان می دهد.

برخی از کاربران شبکه های اجتماعی می گویند که این چرخبال اندکی پس از پرواز بر فراز گروهی از گیرمانده گان یک سیلاب در ولسوالی میوند کندهار سقوط کرد.

اما وزارت دفاع میگوید که این چرخبال برای کمک به آسیب دیده گان سیلاب پرواز نکرده بود بل درجریان یک پرواز آزمایشی سقوط کرد و دو خلبان آن زخم برداشته اند.

عنایت الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع گفت:«چرخبال سقوط کرده و تخریب شده است، دو پیلوت ما زخم برداشته اند. وضعیت یکی خوب است اما وضعیت دومی وخیم است.»

در همین حال شماری از نظامیان پیشین خواهان گماشتن دوباره پیلوت ها و مهندسان با تجربه حکومت پیشین در ترمیم و کارگیری از هواپیماهای نظامی در کشور استند.

هر چرخبال «ام دی پنجصدوسی» نزدیک به یک میلیون دالر هزینه دارد.

این چرخبال های جنگی توانایی شلیک را دارند و با کمره های امنیتی هدف گیری می کنند.

پیش از روی کار آمدن دوباره امارت اسلامی، افغانستان دارای یکصدوشصت وچهار هواپیمای گونه گون نظامی بود.

اما امارت اسلامی می گوید که از آن شمار اکنون هشتادویک هواپیما در افغانستان برجا مانده اند و از این میان چهل هواپیمای آن فعال استند، همچنان نزدیک به  هشتاد هواپیمای دیگر هنگام سقوط جمهوریت به تاجیکستان، ازبیکستان وامارات متحده عربی انتقال داده شده اند و تاکنون به افغانستان برگشتانده نشده اند.

لینک کوتاه
برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن