افغانستانتیتر یک

سلیمه رحمان، داکتر افغانستانی مهاجر در پاکستان جایزه نانسن را بدست آورد

داکتر سلیمه رحمان، داکتر افغانستانی متخصص زنان و زایمان، جایزه آسیایی نانسن را از سوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بدست آورد. کمیساریای عالی سازمان ملل متحد این جایزه را به خاطر تلاش‌های داکتر سلیمه رحمان برای ارتقای آموزش دختران و کمک به مقابله با بیماری کووید-۱۹ در پاکستان به وی اعطا کرد.

در حالی که گروه طالبان با منع تحصیل دختران در افغانستان بانوان را در این کشور سرکوب می‌کنند، داکتر سلیمه رحمان، داکتر افغانستانی ۲۹ ساله مهاجر در پاکستان جایزه آسیایی نانسن را از سوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بدست آورد.

داکتر سلیمه رحمان که پزشک متخصص زنان و زایمان است، جایزه آسیایی نانسن را روز چهارشنبه ۲۹ سپتمبر/هفتم میزان به خاطر تلاش‌‌های خود برای ارتقای آموزش دختران مهاجر افغانستانی و کمک به مقابله با بیماری کووید-۱۹ در پاکستان از آن خود کرد.

این داکتر جوان افغانستانی با انتشار توییتی از بدست آوردن جایزه آسیایی نانسن ابراز خرسندی کرد و گفت: «خوشحالم که توانستم الگویی برای بسیاری از دختران جوان باشم. امیدوارم در آینده داستان موفقیت بانوان دیگری نیز مانند داستان من منتشر شود».

سلیمه رحمان می‌گوید هنوز به یاد دارد که در روزهای آغازین چگونه مهاجران افغانستانی در پاکستان تصمیم پدرش برای فرستادن او به مدرسه را مورد انتقاد قرار می‌دادند. با این وجود، این انتقادات نه تنها مانع تحصیل وی نشد بلکه او را واداشت تا به دختران جوان مهاجر «جسارت رویا پردازی» بیاموزد.

لینک کوتاه

https://www.roushd.news/r118p
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن