افغانستانتیتر یک

سمنگانی به مدیران رسانه: بیایید در افغانستان کنار خبرنگاران تان بایستید

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان، به مدیران رسانه‌ها گفته است، «اگر قهرمان آزادی بیان هستید، در افغانستان بیایید و در کنار خبرنگاران‌تان بایستید و از آزادی بیان دفاع کنید.»

معاون سخنگوی طالبان، روز جمعه، هشتم دلو، با نشر توییتی نگاشته است که مالکان و مدیران رسانه‌ها خودشان به خارج پناه برده‌اند، اما می‌خواهند رسانه‌ها و خبرنگاران‌شان در افغانستان فعالیت کنند.

آقای سمنگانی گفته است «شاید جان آن‌ها [مالکان رسانه‌ها] از جان خبرنگاران‌شان قیمتی‌تر است.»

سمنگانی در حالی از صاحبان رسانه‌ها انتقاد می‌کند که روز گذشته نیروهای آنان مانع برگزاری کنفرانس خبری یک فدراسیون نهادهای رسانه‌یی در کابل شده بودند.

معاون سخنگوی طالبان در این مورد گفته است یک فدراسیون نهادهای خبرنگاری از قبل در کابل وجود داشته است و رسانه‌های فعال در آن عضویت دارند و به نهاد دیگری ضرورت نیست.

پیش از این سازمان گزارشگران بدون مرز و انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان با نشر گزارشی گفته بودند که با سقوط افغانستان به‌ دست طالبان، از ۵۴۳ رسانه‌ فعال، تنها ۳۱۲ رسانه در اوایل ماه قوس فعال بوده‌اند.

در همین حال خانه آزادی بیان نیز به‌تازه‌گی وضعیت خبرنگاران و رسانه‌ها را نگران‌کننده خوانده و گفته است که طالبان به ‌شکل سیستماتیک رسانه‌ها و خبرنگاران را سانسور می‌کنند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن