افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

سه انفجار در ننگرهار/ ۵۳ تن کشته و زخمی  شدند

مقامات امنیتی در ولایت ننگرهار می گوید که در نتیجه سه انفجار در این ولایت ۵۳ تن کشته و زخمی شده است.

به گزارش خبرگزاری رشد، این انفجارها نیمه‌های شب جمعه (۲۸ ثور) در یک میدان ورزشی، در مراسم افتتاح مسابقات “کپ رمضانی کرکت” در مربوطات شهر ناحیه اول شهر جلال آباد صورت گرفت، که در نتیجه آن ۸ تن کشته و ۴۵ تن دیگر زخمی شدند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار با تائید این رویداد می گوید که هدایت‌الله زهیر از برگزار کننده‌گان این مسابقات و داکتر نیکمل معاون شهرداری لغمان شامل کشته شده‌های این رویداد اند.

به گفتۀ سخن‌گوی والی ننگرهار، مواد انفجاری از قبل توسط مخالفان مسلح در این میدان ورزشی جاسازی شده بود و هنگامی که مسابقات جریان داشت، با استفاده از ریموت‌کنترل منفجر شد.

آقای خوگیانی گفته است، این میدان ورزشی در منطقه پل بهسود از مربوطات شهر جلال‌آباد موقعیت دارد و انفجار‌ها هنگامی به وقوع پیوستند که در آن مسابقات ” کپ رمضانی کپ کرکت”جریان داشت.

سخن‌گوی والی ننگرهار گفته است که افزون بر کشته و زخمی شدن وزرش‌کاران شماری ازفعالان مدنی نیز در این رویداد کشته وزخمی شده‌اند.

او افزوده است که زخمی‌های این رویداد به شفاخانه حوزه‌یی شهر جلال اباد انتقال داده شده اند، اما داکتران این شفاخانه گفته اند، وضعیت ۷ تن از زخمی‌ها وخیم ‌است.

هرچند تااکنون هیچ گروهی مسئولیت انجام این انفجارها را بر عهده نگرفته است، اما ننگرهار در شرق افغانستان پایگاه اصلی گروه داعش به‌شمار می‌رود که افراد این گروه در ولسوالی‌های اچین و چپرهار فعالیت گسترده دارند و بیشتر حملات‌شان بر دیگر ولایت‌های هم‌جوار ننگرهار را از این ولسوالی‌های طرح ریزی و سازماندهی می‌کنند و به احتمال زیاد این انفجارها از سوی افراد وابسته به گروه داعش انجام شده باشد.

در کنار داعش، گروه طالبان نیز در این ولایت حضور گسترده و جدی دارند. هفته پیش نیز گروهی از مهاجمان انتحاری مربوط به گروه داعش بر مستوفیت این ولایت حمله کرده و ساعت‌ها با نیروهای امنیتی جنگیدند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن