افغانستانتیتر یک

سه طیاره نظامی روسیه ۳۸۰ نفر را از کابل به مسکو منتقل کردند

به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع فدراسیون روسیه دیروز (پنج‌شنبه ۱۱ قوس) اعلام کرد که سومین و آخرین طیاره اعزام شده به کابل برای خارج سازی شهروندان روسی و دیگر جمهوری‌های باقی مانده از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی (سابق) از افغانستان، بامداد روز پنجشنبه ۱۱ قوس در میدان هوایی چکالوفسکی در حومه شهر مسکو به زمین نشست.
طبق این اطلاعات، سه فروند هواپیمای حمل و نقل نظامی ایل-۷۶ وزارت دفاع روسیه در طول شب گذشته از کابل به سمت مسکو پرواز کرده و بطور کلی بیش از ۳۸۰ نفر از شهروندان روسی، قرقیزستانی و همچنین گروهی از دانشجویان افغانستانی که پیش از این مشغول تحصیل در دانشگاه‌های روسیه بودند را به مسکو بازگرداند.
وزارت دفاع روسیه یادآور شد که این سه هواپیمای نظامی روز چهارشنبه با محموله‌ای شامل بیش از ۳۶ تن کمک‌های انسان دوستانه روسیه برای مردم افغانستان در کابل به زمین نشسته بودند. این هواپیماها برای افرادی که قرار بود خاک افغانستان را ترک کنند نیز ذخیره آب آشامیدنی، کمپل گرم، و بسته‌های خوراکی به همراه داشت. تیم داکتران نظامی نیز برای ارائه مشاوره‌های لازم به این افراد در طول سفر در هواپیماها حضور داشتند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن