افغانستانبرگزیده های سایت

سه فرمانده کلیدی طالبان در هلمند بازداشت شد

ریاست عمومی امنیت ملی کشور با نشر خبرنامه ای می‌گوید که نیروهای این اداره در یک عملیات ویژه، سه فرمانده کلیدی و مهم گروه طالبان را در ولایت هلمند بازداشت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رشد، در خبرنامه ارسالی ریاست عمومی امنیت ملی آمده که این عملیات ویژه در ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند راه اندازی شده بود.

در خبرنامه آمده:”نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی در یک عملیات دیسانت هوایی بالای قرارگاه رحمت فرزند عبدالخالق در ولسوالی نهرسراج ولایت هلمند، سه فرمانده مهم طالبان را بازداشت کردند”.

براساس معلومات منبع، در این عملیات سه فرمانده طالبان به نام‌های عبدالواسع فرزند عبدالباقی سرگروپ ۱۰ نفری، عبدالسمیع فرزند حضرت علی سرگروپ ۱۰ نفری و حفیظ محمد حق فرزند عبدالحی سرگروپ ۵ نفری بازداشت شده اند.

این فرماندهان طالبان تحت فرمان رحمت فرزند عبدالخالق معاون ملاجبار مشهور به “شجاع” شهردار نام‌نهاد طالبان برای شهر لشکرگاه در مربوطات ولایت هلمند مصروف فعالیت‌های مسلحانه تروریستی، تخریبی و ماین گذاری بودند.

در خبرنامه آمده:” در جریان این عملیات مقدار زیاد سلاح و مهمات شامل؛ دو عراده موتر  مملو از مواد انفجاریه، سه عراده موتر سایکل، یک قبضه راکت انداز RPG7 ، شش حلقه ماین خود ساخت بشکه یی، یک میل  پیکا، دومیل تفنگچه، سه قبضه بم دستی، سه پایه مخابره آیکم، پانزده حلقه ولچک فلزی، تعداد زیادی اوراق و اسناد گروه تروریستی طالبان و وسایل نظامی کشف و بدست آمده است”.

در این عملیات همچنان ساختمان یک محکمه گروه طالبان و یک قرارگاه آنان کاملا تخریب شده است.

ریاست عمومی امنیت ملی تاکید کرده است که قطعات خاص نیروهای امنیتی و دفاعی همواره در تلاش اند تا دشمنان صلح و ثبات کشور را در هر گوشه و کنار این سرزمین که سر بلند کنند سر کوب نموده و به پنجه قانون بسپارند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن