اجتماعیاخبار کوتاه

سه مسافر ربوده‌شده در غزنی آزاد شدند

اعضای شورای ولایتی غزنی می‌گویند که سه مسافر ربوده‌شدۀ غزنی که حدود یک سال قبل در مسیر غزنی- جاغوری توسط افراد مسلح ربوده شده بودند، روز گذشته آزاد شده اند.

به گزارش رشد، خالقداد اکبری عضو شورای ولایتی غزنی با تأیید این خبر به صدای امریکا گفته است که “سه مسافر به شمول عارف شاداب یکی از هنرمندان محلی غزنی که حدود یک سال قبل در این ولایت ربوده شده بودند، رها شده اند.”

به گفتۀ این عضو شورای ولایتی غزنی، عارف شاداب با دو مسافر دیگر در دشت قره‌باغ در بدل پول رها شده اند.

آقای اکبری گفت که افراد آزادشده اکنون با خانوادۀ شان در کویتۀ پاکستان به سر می‌برند و قرار است به زودی عازم غزنی شوند.

آقای اکبری افزود که افراد مسلح غیرمسئول پنج تن را ربوده بودند که تا حالا از سرنوشت دو نفر دیگر خبری در دست نیست.

مسئولین امنیتی ولایت غزنی نیز تأیید می کنند که عارف شاداب هنرمند محلی غزنی روز گذشته از چنگ ربایندگان آزاد شده است.

سمونوال اسدالله شجاعی آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت غزنی نیز رهایی عارف شاداب را تأیید کرد و گفت: “عارف شاداب اکنون در نزد خانواده‌اش است؛ اما یک هنرمند محلی دیگر که به نام دل‌شاد بود از سرنوشت وی تا کنون خبری در دست نیست.”

یک منبع دیگر حکومتی در ولایت غزنی که نخواست از او نامی برده شود، گفت که از جمله پنج مسافر، سه نفر رها شده و دو نفرشان به قتل رسیده اند.

این منبع گفت: “عارف شاداب هنرمند ملی با دو همکار دیگرش که باشندگان ولسوالی جاغوری اند، در بدل ۷۰ هزار دالر امریکایی رها شده اند.”

تاکنون طالبان و یا گروه‌های دیگر مسلح در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

درسال گذشته میلادی نزدیک به سی مسافردر شاهراه کابل – غزنی و جاغوری – غزنی ربوده شده بودند که شماری از آنان به قتل رسیده اند.

با ایجاد نزدیک به بیست پوسته امنیتی پولیس محلی در مسیر شاهراه کابل – کندهار و غزنی – جغتو تا جاغوری اکنون آدم‌ربایی دراین ولایت کاهش یافته است.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن