افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

سکوت سنگین در اردوگاه موقت خواهان ـ امریکا آب پاکی را روی دست همه ریخت

ولی توییتِ راس «ویلسون» خواب شیرین موقت‌خواهان را پریشان کرد، ویلسون کاردار سفارت امریکا در کابل، در یک رشته توییتی چنین نوشت که امریکا نه حامی دولت موقت در افغانستان بوده و نه از این طرح پشتیبانی می‌کند

گمانه‌ها؛ براین مدعا استوار بود که دولت امریکا،  یکی از حامیان پر و پا قرص دولت عبوری در افغانستان است و جریان‌های داخلی، روی این سیاست حساب ویژه باز کرده بودند، ترافیک موقت‌خواهان از کابل تا دبی و دوحه نشان می‌داد که ممکن یکی از گزینه‌ها طرح دولت عبوری باشد.

ولی توییتِ راس «ویلسون» خواب شیرین موقت‌خواهان را پریشان کرد، ویلسون کاردار سفارت امریکا در کابل، در یک رشته توییتی چنین نوشت که امریکا نه حامی دولت موقت در افغانستان بوده و نه از این طرح پشتیبانی می‌کند و خواست کلان دولت امریکا حمایت از ارزش های دمکراتیک در افغانستان در سایه نظام جمهوریت است و این به معنای آب پاکی ریختن روی دست جریان‌های که به شدت روی این طرح کار می‌کردند به شمار می‌رود.

دولت امریکا شریک استراتیژیک جمهوری اسلامی افغانستان است و مسائل کلان سیاسی افغانستان را از زاویه‌ی دید حکومت و مردم افغانستان سبک و سنگین می‌کند.

دولت افغانستان؛ در این چند ماه اخیر که گفتگوهای بین‌الافغانی در قطر جریان داشت در پهلوی مردم افغانستان با قامت بلندا ایستاد وهمواره از خواست‌های کلان مردمی با مشوره‎ خواهی‌های سازنده با مردم حمایت کرده است.

مردم افغانستان به طرح دولت موقت نه گفتند و حکومت افغانستان را ملزم ساخت تا دست آوردهای بیست ساله‌ی اخیر را به هیچ قیمتی روی میز معامله‌ی صلح نگذارد و به دنبال صلح باعزت  با طرف‌های بحران افغانستان باشد.

طرح دولت موقت نه مقبولیت داخلی دارد و نه جذابیت خارجی، فقط آدرس‌های معلوم‌الحالی که دست شان از قدرت کوتاه شده است و فرصت سوء استفاده از قدرت از آن ها ستانده شده است به دنبال چنین طرح خطرناک برای تعیین زعامت سیاسی بر مردم افغانستان هستند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن