برگزیده های سایتجهان

سکوت مدافعان حقوق بشر در برابر کشتار مسلمانان میانمار

برخی اعضای مجلس نمایندگان افغانستان از سکوت سازمان‌های حقوق بشری در برابر کشتار مسلمانان در میانمار به شدت انتقاد کردند.

عبدالولی نیازی، عضو مجلس نمایندگان مجلس گفت: مسلمانان در میانمار به چوب بسته و زنده زنده سوزانده می شوند. در ملا عام به ناموس شان تجاوز صورت می‌گیرد، اما صدایی بلند نمی‌شود.

آقای نیازی افزود: حقوق بشری که در افغانستان هر روز صدا بلند می‌کند، کجاست؛ اگر یک یهودی یا نصرانی در جایی تهدید می‌شود، حقوق بشر در برابرش می‌ایستد. او از مجلس نمایندگان خواست تا با صدور اعلامیه‌ای کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کند.

بااین حال، عبدالرووف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان گفت: مسلمانان میانمار به عنوان برادر ما و شما ،متاسفانه وضعیت اسفباری دارند.

اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار ۱.۱ میلیون نفر جمعیت دارند که از سوی رژیم حاکم بر میانمار «شهروند» محسوب نمی شوند و ارتش میانمار به کمک بودایی های تندرو اقدام به نسل کشی و کوچ اجباری آنان می کند.

فجایع میانمار در سایه سکوت رسانه های بین المللی و نظاره و بی تفاوتی سازمان های جهانی، قدرت های بزرگ، سازمان ملل متحد، سازمان کنفرانس اسلامی، ملت ها و دولت های مسلمان و غیر مسلمان جهان، هر روز ابعاد وحشت بارتری می یابد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن