افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

سیاست کنید، نه قصابی

اتحادیۀ اروپایی در واکنش به حملۀ انتحاری امروز در کابل که منجر به کشته‌شدن شش نفر شد گفته است که چنین حملات به هر هدفی که انجام می‌شود، پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرگزاری رشد، یک مهاجم انتحاری حوالی ساعت ۷:۰۵ دقیقه صبح امروز سه شنبه ۱۱ فبروری (۲۲ دلو) مواد منفجره‌اش را در مقابل دروازه پوهنتون نظامی مارشال فهیم درکابل انفجار داد که به گفته مقامات سبب کشته شدن شش نفر به شمول دو غیرنظامی و زخمی شدن ۱۳ نفر دیگر شد.

رولاند کوبیا، نمایندۀ ویژه اتحادیۀ اروپایی برای افغانستان در صفحۀ تویترش گفته است که باید “کشتار غیرنظامیان در افغانستان متوقف شود.”

آقای کوبیا افزوده است: “حمله‌های تروریستی چه برای منحرف ساختن گفتگوهای صلح و چه برای فشار آوردن باشد، غیرقابل قبول است و سودمند واقع نمی‌شود. کشتار غیرنظامیان در هر دو طرف باید متوقف شود‌.”

آقای کوبیا از عاملان رویداد امروز در کابل خواسته است که “آیا می خواهید صدای تان شنیده شود؟ سیاست کنید، نه قصابی”.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان ضمن محکوم کردن این رویداد، آن را یک “جنایت بشری” دانسته و گفته است که مردم افغانستان می‌خواهند خشونت و جنگ پایان یابد و آتش‌بس و صلح پایدار تامین شود.

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان در اعلامیۀ با خانواده‌های قربانیان این رویداد ابراز غم شریکی کرده و این حمله را “نقض ارزش‌های انسانی، اسلامی و اخلاقی” دانسته است.

وزارت داخله افغانستان، طالبان را مسوول این حمله خوانده، اما تا اکنون مسوولیت این حمله را هیچ گروهی به عهده نگرفته است.

این حملۀ انتحاری در حالی انجام می‌شود که گزارش‌های از آغاز دوبارهٔ گفتگوهای صلح امریکا با طالبان پس از چندین روز توقف، نشر شده است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن