افغانستانبرگزیده های سایت

سیاسیون کشور، خون اختلافات قومی را در رگ جوانان تزریق می کنند

رئیس جمهور حکومت آموزشی جوانان امروز اعتبار نامه خود را از سوی رئیس کمیته برگزاری انتخابات حکومت آموزشی جوانان دریافت کرد، اما معین امور جوانان عمدآ در برنامه شرکت نکرد.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ قرار بود امروز رئیس جمهور حکومت آموزشی جوانان اعتبار نامه خود را رسمآ از دست معین امور جوانان دریافت نماید، اما معین عمدآ در برنامه شرکت نکرد و از دادن اعتبارنامه خودداری کرد.
شش ماه قبل طی یک برنامه حدود ۱۳۶ جوان از سراسر کشور در حکومت آموزشی جوانان انتخاب شدند.
عبدالناصر فولاد رئیس کمیته برگذارکننده این برنامه گفت: ما سه هدف را در این برنامه دنبال می کردیم که به آن دست یافتیم.
فولاد تصریح کرد: شبیه سازی حکومت ریاستی، مشارکت سیاسی جوانان و شایسته سالاری در حکومت آموزشی هدف ما بود.
اجرای برنامه ای اهدای اعتبارنامه امروز طوری تنظیم شده بود که معین جوانان اعتبار نامه را رسمآ به رئیس جمهور حکومت آموزشی جوانان اهدا کند، اما بعد از انتظار طولانی برنامه شروع شد و چند دقیقه بعد برق هم قطع گردید.
درعین اجرای برنامه یک تن از جوانان احساساتی داخل تالار شد و صدا بلند کرد اعتبار نامه، اعتبار قانونی ندارد چرا که معین امور جوانان در برنامه حضور ندارد.
خواستم نظر سید کمال سادات معین جوانان را دراین ارتباط بگیرم وی دست به سرم کشید و حاضر به صحبت نشد، فقط گفت: جوانان اختلاف دارند من تا بعد از ظهر اختلافات‌شان را حل می کنم.
یکی از جوانان که نخواست نامش فاش شود گفت: معین جوانان به این دلیل در مراسم اهدای اعتبار نامه به رئیس جمهور حکومت آموزشی شرکت نکرد که معین گفته چرا رئیس جمهور حکومت آموزشی غیر پشتون است.
وی افزود: بعضی سیاسیون به شمول اشرف غنی رئیس جمهور در فروپاشی کارهای جمعی جوانان دخالت کرده و نمی گذارند که جوانان متحد و یک پارچه کار کنند.
شفیق الله پویا رئیس جمهور حکومت آموزشی می گوید: ما چهار تن درحکومت آموزشی جوانان کاندید بودیم اما من برنده شدم ولی تعداد از برادران که بازنده شد، حالا می گویند که باید حکومت آموزشی جوانان، حکومت وحدت ملی درست شود که من قبول ندارم.
محمد رقیب فیاض/ کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن