افغانستانبرگزیده های سایت

سیاه و سفید در غور بیعت کرد

شماری از مقام‌های امنیتی و اعضای شورای ولایتی غور می‌گویند، که داعش بامداد امروز پس از گفت‌وگو با طالبان در منطقۀ رَغسکنِ مرغاب در شمال شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت با این گروه بیعت کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری رشد، فضل‌الحق احسان، رییس شورای ولایتی غور می‌گوید که این گفت‌وگوها بین شیخ‌الندا، یک فرمانده گروه طالبان و ملا‌احمدشاه، معاون والی نام‌نهاد این گروه برای غور با شاه‌ولی، فرمانده داعش انجام شده است. به گفتۀ او، گروه داعش با طالبان پس از آن بیعت کرد که داعشیان ولایت‌های دیگر، منطقۀ رَغسکنِ مرغابِ غور را ترک کردند.

غلام‌مصطفا محسنی، فرمانده پولیس این ولایت با تأیید این خبر می‌گوید که از میان ۱۸ خانوادۀ داعش در شمال فیروزکوه، تنها ۴ خانوادۀ آنان مانده‌‌اند و بقیۀ‌ آن‌ها به تازه‌گی به ولایت‌های هلمند، فراه، فاریاب و بادغیس رفته‌اند.

فرمانده پولیس غور اما از آماده‌گی‌ها برای جلوگیری از حمله‌های این گروه‌ها در این ولایت سخن می‌گوید.

با این حال عبدالحمید ناطقی، یک عضو شورای ولایتی غور می‌گوید که طالبان به علت استفادۀ سوء از گروه داعش برای ناامنی این ولایت، با آنان بیعت کرده‌اند. ناطقی از وجود اختلاف‌ها میان سران گروه داعش در این ولایت خبر می‌دهد و می‌گوید که شماری از فرماندهان این گروه برای بیعت با طالبان رضایت نداشتند و از همین‌رو به بخش‌های دیگر غور رفته‌اند.

پیش از این گروه داعش و طالبان در غور به علت نپذیرفتن یکدیگر با هم درگیر بودند.

گروه داعش تاکنون در این باره چیز نگفته است؛ اما قاری‌ یوسف احمدی، یکی از سخنگویان طالبان از این موضوع اظهار بی‌خبری می‌کند.

پیش از این نیز سران داعش و طالبان چندین‌ بار برای بیعت با هم گفت‌وگو کرده بودند، اما نتیجه‌یی در پی نداشت.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن