تیتر یک

شبکه‌ی سراسری «رشد افغانستان»  از روز ملی «سرباز» تجلیل کرد

در این محفل پاس‌داشت و بزرگ‌داشت که با اشتراک ده‌ها تن از منسوبین بلند پایه‌ی امنیتیِ قوای مسلح کشور، اعم از منسوبین وزارت دفاع ملی، وزارت داخله و ریاست عمومی امنیت ملی برگزار شد صدها تن از قشرِ بانوان کشور نیز اشتراک ورزیده بودند.

به گزارش خبرگزاری رشد، شبکه‌ی سراسری رشد، طیِ محفلِ باشکوهی از نهم حوت روز ملی «سرباز» با حضور صدها تن از خانواده‌های سربازان و وارثین شهدا و مجروحین دو دهه جنگ اخیر، در کشور تجلیل کرد.

در این محفل پاس‌داشت و بزرگ‌داشت که با اشتراک ده‌ها تن از منسوبین بلند پایه‌ی امنیتیِ قوای مسلح کشور، اعم از منسوبین وزارت دفاع ملی، وزارت داخله و ریاست عمومی امنیت ملی برگزار شد صدها تن از قشرِ بانوان کشور نیز اشتراک ورزیده بودند.

محفل با تلاوت از آیاتِ ملکوتی قرآن شریف شروع و در ادامه، سرودِ قشنگی در حمایت از سربازان و قوای مسلح کشور اجرا شد .

سپس محترم محمدعارف «حیدری»  رئیس عمومی (شبکه‌سراسری رشد افغانستان) طیِ سخنانی، به تاریخ‌چه‌ی پربارِ قوای مسلح کشور اشاره کرده و موفقیت قوایِ مسلح را در امر پاس‌داری از نوامیس ملی برجسته کرد.

محترم عارف “حیدری” در بخش دیگری از سخنان خود به «بحران انتخاباتی» موجود پرداخت و نقش بی‌طرفیِ قوای مسلحِ کشور را در زد وبندهای سیاسی ستود.

جناب “حیدری” پیرامون موضوع صلح در سخنرانی خویش اشاراتی داشت  که صلح خواسته هر افغان است به شرطی‌که تمام منافع ملی در آیینه این صلح دیده شود.

شاه حسین مرتضوی مشاور فرهنگی رئیس جمهوری در این نشست به روند گفتگوهای صلح نیز اشاره کرد و گفت که صلح هیچ بازنده‌ای ندارد.

آقای مرتضوی افزود که اگر جنگ نباشد، امکاناتی که برای جنگ استفاده می‌کنیم برای بازسازی و توسعه کشور مصرف می‌کنیم، پس صلح به نفع ماست.

او همچنین علاوه کرد که برای طالبان نیز منفعت دارد، به دلیل اینکه از دربه‌دری و گشتن در کشورهای دیگر خلاص می‌شوند و به زندگی و روال عادی خود برمی‌گردند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهوری در مورد گفتگوهای صلح نیز گفت که تصمیم نهایی صلح با طالبان را مردم می‌گیرند. او افزود که گفتگوها توسط حکومت انجام خواهد شد و سرانجام تایید ان باید توسط نمایندگان مردم و شورای ملی انجام شود.

آقای مرتضوی همچنین گفت که صلحی که قرار است به انجام برسد نباید ارزش‌های دو دهه گذشته از بین برود. همچنین هیچ تعهدی در بدل آزادی زندانیان طالبان وجود ندارد. زندانیان طالبان باید توسط محاکم روند قضایی خود را طی کنند.

منیره یوسفزاده معین تعلیمات و پرسونل وزارت دفاع ملی در مراسمی که به مناسبت روز ملی سرباز برگزار شده بود گفت که مشکل عده‌ای کمی را به تمامی نیروهای جان برکف امنیتی و دفاعی تعمیم دهید.

شبکه سراسری رشد افغانستان به مناسبت نهم حوت (روز ملی نیروهای امنیتی) مراسمی را با حضور صدها مادر و جمعی از مسئولان بلند رتبه دولتی در کابل برگزار کرد.

خانم یوسفزاده معین تعلیمات و پرسونل وزارت دفاع روز یکشنبه ۱۱ حوت در این نشست از کارکردهای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تقدیر کرد و به خطاب به مردم گفت که به نیروهای امنیتی خود اعتماد داشته باشید. هیچ تغییر در نظام نمی‌آید چون سربازان کشور از آن پاسداری می‌کنند.

معین تعلیمات و پرسونل وزارت دفاع همچنین خطاب به مادرانی که در این نشست حضور داشتند، گفت که اگر فرزندان‌تان آرزوی نظامی شدن دارند، نترسید و نسلی را تربیت کنید که حافظ این مرز و بوم باشند.

در پایان محترم عارف “حیدری” رئیس عمومی (شبکه سراسری رشد افغانستان) با اهدای لوح تقدیر به آمریت‌های حوزات پولیس شهر کابل و منسوبین امنیتی حوزات شهر، از کارکرد های شبانه روزی شان در قبال تامین امنیت شهروندان کابل تقدیر کرده و ختم محفل را اعلان نمودند.

زکریا رادمنش

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن