افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

“شریر” خواندن رسانه‌ها غیر دینی و غیر واقعی است

مسوولین “نی” یا حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان، امروز طی نشست خبری در کابل از بیانیه اخیر رهبر حزب اسلامی مبنی بر شریر خواندن رسانه ها، انتقاد کرده و می گویند: شریر خواندن رسانه‌ها غیردینی و غیر واقعی است.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ مجیب خلوتگر رئیس اجرایی نی گفت: ما همه صلح می خواهیم و صلح باید تضمین کننده ارزش‌های آزادی بیان و دیگر دست آوردهای ۱۵ سال اخیر باشد.
گلبدین حکمتیار دیروز در ننگرهار گفته بود: “من بر همه مردم صدا میزنم که بیایند تا دهان این رسانه های شریر را خاموش بسازیم، مردم را از شر اینها نجات بدهیم، اینها فتنه های بسیار بسیاری را ایجاد کردند و به مخالفین انگیزه جنگ را می دهند و در میان قوم ها اختلاف ها و درگیری ها را می آورند”.
رئیس اجرایی نی گفت: این گفته ها درباره فعالیت رسانه‌ها غیر دینی و غیر واقعی بوده و برخاسته از عدم معلومات درباره رسانه ها است.
خلوتگر افزود: “حکومت افغانستان مکلف است که اطمینان خاطر شهروندان را به صورت صریح و روشن در قبال حفظ دست آورد ها و ارزش‌های مندرج قانون افغانستان فراهم سازد”.
آقای خلوتگر اظهار داشت: رسانه های افغانستان درخت تنومند است که با هر بادی نخواهد لرزید و رسانه ها هم نباید با تهدید و خطوط قرمز غیرقانونی و رسالت روزنامه نگاری خود فراموش کند.
رئیس نی می گوید: مسوولین رسانه ها نباید هیچگونه ترس را برمبنای هرگونه صحبت غیر قانونی و خلاف ارزش‌ها و دست آورد های ۱۵ سال اخیر در ذهن خویش متصور کند.
خلوتگر گفت: سران حکومت مکلف و مسوول درجه یک حفظ دست آورد های ۱۵ سال اخیر است.
سید آقا فاضل سانچارکی، معین وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز در واکنش به اظهارات حکمتیار در خصوص رسانه ها گفته است که هیچ مقام، جناح، حزب یا جریانی نمی تواند بر فعالیت ازاد رسانه ها محدودیت ایجاد کند.
صمیم جهش یکی از خبرنگاران به خبرگزاری رشد، گفت: “هرجلاد و دزد که از کوه پایین می‌شوند حق ندارند که دامن پاک رسانه ها را لکه‌دار سازند”.
آقای جهش می گوید: وظیفه رسانه ها و خبرنگاران مقدس تر از وظیفه یک ملا امام مسجد است.”
محمد رقیب فیاض/ کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن