افغانستانبرگزیده های سایت

شریف از غنی تشکر کرد

نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در گفت‌وگویی تلیفونی با محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور از عملیات نظامی علیه هراس‌افگنان و کشته شدن طراح حمله بر مکتب نظامی در پشاور، تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ دو رهبر دیروز تلیفونی صحبت کردند و نخست وزیر پاکستان کشورش را متعهد به سرکوب هراس‌افگنان عنوان کرد.

آقای غنی در این تماس، نخست وزیر پاکستان را از جزییات کشته شدن عمر خلیفه در خاک افغانستان آگاه کرد.

هفته‌ی گذشته نیز سخنگوی پنتاگون تایید کرد که “عمر خلیفه” رهبر گروه “طارق گیدر” و از طراحان حمله به مکتب ارتش پاکستان در پیشاور به همراه ۴تن از افراد خود در حمله هوایی امریکا در افغانستان کشته شدند.

دیلی اکسپرس نگاشته است که غنی از عمل جراحی موفقیت آمیز نواز شریف ابراز خرسندی کرده و حال وی را در وضعیت فعلی جویا شد.

نخست وزیر پاکستان به خاطر اقدام علیه طالبان و کشتن تروریست‌هایی که مسبب حادثه پیشاور بودند از رییس‌جمهور افغانستان تشکر و بر عزم اسلام‌آباد برای مبارزه با تروریزم تاکید کرد.

او افزود که عملیات ضد تروریزم ارتش تا کشته شدن آخرین تروریست ادامه خواهد یافت و نظامیان فداکاری زیادی در این زمینه انجام داده‌اند که اجازه نمی‌دهیم تلاش‌های آنها بی‌ثمر باشد.

آقای شریف گفت که تروریزم دشمن مشترک پاکستان و افغانستان است و با هماهنگی بیشتر همچنین استحکام روابط می‌توان این مسله را حل کرد.

پیشتر جان نیکولسن، فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان در تماس تلیفونی با راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان کشته شدن عمر منصور، عمر ناری یا خالد خراسانی همچنین طارق گیدر و سایر شبه‌نظامیان که در حادثه پیشاور دست داشتند را تایید کرد.

منابع پاکستانی که نخواسته اند نام شان فاش شود به دیلی اکسپرس گفته اند که در حمله هواپیمای بی‌سرنشین امریکایی به ناحیه بندار در ولایت ننگرهار “عمر منصور” معروف به خلیفه و “قاری سیف‌الله” طراحان حادثه تروریستی پیشاور کشته شده‌اند.

این “تروریست” چندین عملیات در پاکستان دست داشت که به گفته‌ی مقام‌های محلی پاکستان دستکم ۱۳۰ کشته در پی داشته است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن