افغانستانبرگزیده های سایتتحلیلتیتر یک

شش و نیمی‌ها! مُچ‌گرفتن کافی نیست؛ دروازه را تخته کنید!

پیش از این عبدالظاهر «داعی»، معروف «راسخ» و مبشر «مسلم‌یار» اساتید دانه درشت این پوهنځي، به‌ظن فعالیت‌های (سلفی ـ تکفیری) بازداشت و مورد بارپرس توسط نیروهای امنیت ملیِ کشور قرار گرفته بود.

پوهنځی شرعیاتِ پوهنتونِ کابل از دیرزمانیست که به‌عنوانِ مصدرِ رادیکالِ افکارِ سلفیِ سیاسی، منبع اندیشه‌های تندروانه‌ی جهادی، منشا آموزه‌های تکفیری نُقل محافل فرهنگی و نَقل مجالس سیاسیِ کشور است. در تازه ترین مورد طراح حمله‌ی خونین بردانشگاه کابل محصل سال سوم این دانشکده  شناخته شده است.

پیش از این عبدالظاهر «داعی»، معروف «راسخ» و مبشر «مسلم‌یار» اساتید دانه درشت این پوهنځی، به‌ظن فعالیت‌های (سلفی ـ تکفیری) بازداشت و مورد بارپرس توسط نیروهای امنیت ملیِ کشور قرار گرفته بود.

اصولن؛ اگرچه بازداشت یا از بین‌بردن افراد مخل امنیت ملی و امینتِ روانی مردم یک دست آورد به حساب می آید؛ ولی از آنجائی‌که ترور، دهشت و ارعاب از درونِ یک اندیشه‌ی  ضد بشری و مکتب ضد انسانی می‌آید، مُچ گرفتن افراد حلال مشکلات نیست؛ بل‌که لازم می‌افتد تا دروازه‌های بنگاه‌های تکفیری تخته شود.

پوهنځیِ شرعیات پوهنتون کابل هسته‌ی مرکزی بنیادگراییِ تکفیری در کشور؛ توانسته است پراکسی‌های سلفیِ چون حزب‌التحریر در درون دانشگاه کابل ایجاد کند و با تاکتیک سلفی‌گریِ تبلیغی حوزه پیرامونش را تشویق به سلفی گری جهاد با حربه‌ی تکفیر سایر مذاهب  اتوریته‌ی تئوکراسیِ تندروانه به گروه‌های چون طالبان، داعش و حزب‌التحریر بخشد. چنانچه درتازه‌ترین مورد فیض الله ځلاند به عنوان یک فیگور مطرح فعالیت‌های رایکال از درون پوهنتون کابل سر بیرون کرد.

پوهنځی شرعیاتِ کابل به‌عنوان مرکز اکادمیکِ ترویجِ اندیشه‌های حذفیِ خطرناک دارد به یک شبکه‌ی مخوفِ فعالیت‌های ضد امنیت ملی و امنیت روانی مردم کشور در قد و قامتِ مسجد ضرار تبدیل می‌گردد.

امنیتِ کابل و افغانستان از عینکِ تیم گزارش شش و نیم به ابتکارِ امرالله خانِ صالح معاونیت دوم ریاست جمهوری، درصدد آن است که با تاکتیکِ همکاری مستقیم مردم با بخش‌های امنیتیِ دولتی توانسته است زنبوری را به نام عادل ولد محمد عارف به تور اندازد ولی لانه‌ی زنبور در چند کیلومتری ارگ ریاست جمهوری دارد خودش را برای یک براندازیِ بزرگ آماده می‌کند.

قبلا مچ مُردانِ پرآوازه‌ی پوهنځی «شرعیات» گرفته و باز شد؛ ولی از آنجایی‌که  موجودیت ِلانه‌ی ژاکوبن‌های وحشت و نینجاهای ترور، جدی گرفته نشد تراژیدی خون‌بار دانشگاه کابل رقم خورد و این سناریو اگر این بار جدی گرفته نشود سلفی‌های تکفیری وارد فاز براندازی گرمِ حکومت گردیده و همه را از دم تیغ تکفیر رد خواهد کرد.

امرالله خان صالح به عنوانِ رهبر تیم گزارش شش و نیم؛ آزمونی دشواری را پیش رو دارد که کامیابی و ناکامی‌اش را  در پیوند با کوبیدن هسته‌های ترور در کشور، تاریخ قضاوت خواهد کرد.
برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن