افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

“شفاخانه صد بستر قلب” نیروهای امنیتی و دفاعی تهداب گذاری رشد

محمد اشرف غنی رئیس جمهور اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز سنگ تهداب “شفاخانۀ صد بستر قلب” نیروهای امنیتی و دفاعی را در کمپلکس اداری امنیت ملی در افشار، گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رشد، حبیب الرحمن روشان رئیس تعمیرات ریاست عمومی امنیت ملی هنگام ارائه معلومات در باره این پروژه گفت: این شفاخانه در ساحه ۱۳ جریب زمین، در چهار طبقه مطابق معیارهای جهانی اعمار می شود و تعمیر این شفاخانه در صورت نیاز، ظرفیت ارتقا الی ده طبقه و دوصد بستر را دارا می باشد.

روشان افزود که ادارۀ تدارکات ملی، قرارداد ساخت این شفاخانه را با شرکت ساختمانی صفت به ارزش ۳۷۵،۶ میلیون افغانی به امضا رسانیده است که در مدت سه سال به پایۀ اکمال می رسد.

سپس رئیس جمهور غنی در مراسمی که به همین مناسبت در تالار کمپلکس اداری امنیت ملی در افشار برگزار گردیده بود، اشتراک و سخنرانی نمود.

در این مراسم نخست، دگرجنرال احمد ضیا سراج سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی به رئیس جمهور خوش آمدید گفت و افزود که شفاخانه صدبستر قلب نیروهای امنیتی و دفاعی در سطح افغانستان اولین شفاخانه دولتی می باشد و آغاز کار ساخت آن را به همه مبارک می گویم.

دگرجنرال سراج با اشاره به عملیات های موفق نیروهای امنیتی و دفاعی در برابر طالبان و داعش، از تلاش ها، هماهنگی و همکاری این نیروها در تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری ستایش کرد.

بعداً تورنجنرال حشمت الله نوابی رئیس خدمات صحی امنیت ملی صحبت کرد و از رئیس جمهور بخاطر منظوری پیشنهاد ساخت شفاخانه متذکره تشکر کرده، گفت که این شفاخانه در بخش تداوی امراض قلبی منسوبین نیروهای امنیتی و دفاعی و خانواده های آنان، خدمات بهتر ارائه خواهد کرد و نیازمندی رفتن آنان را به خارج از کشور کاهش می دهد.

رئیس جمهور غنی در سخنرانی اش در این مراسم، نیروهای امنیتی و دفاعی را افتخار کشور و مردم خوانده، خطاب به آنان گفت: من احساس قلبی و وطن دوستی شما را قلباً درک می کنم، زیرا قلب های شما شب و روز بخاطر کار و خدمتگذاری به کشور می تپد. وی افزود: منسوبینی که به بیماری قلبی دچار می شوند، پس از این در داخل کشور مداوا خواهند شد.

رئیس جمهور کشور به مسئولین مربوطه هدایت داد که شرکت قراردادی ساخت “شفاخانه صدبستر قلب” نیروهای امنیتی و دفاعی را تشویق نمایند تا این شفاخانه را در مدت دو سال تکمیل کند و در هماهنگی با ادارۀ تدارکات ملی، تمام وسایل و لوازم مورد نیاز را فراهم نموده و در خصوص استخدام پرسونل مسلکی برای این شفاخانه، سرمایه گذاری صورت گیرد.

محمد اشرف غنی از تورنجنرال داکتر حشمت الله نوابی بخاطر پیشنهادش در رابطه به ساخت این شفاخانه و اینکه شفاخانۀ غازی امان الله خان را به یک شفاخانۀ نمونه یی مبدل کرده است، تشکر کرد. رئیس جمهور ابراز امیدواری نمود که شفاخانه پولیس نیز به زودترین فرصت به شفاخانه معیاری مبدل گردد.

رئیس جمهور غنی به رئیس خدمات صحی امنیت ملی هدایت داد تا پیشنهادات شان را در رابطه به بهبودی و تجهیز شفاخانه ها به گونۀ کتبی با ریاست جمهوری شریک سازد. وی افزود که خدمات شفاخانه های نظامی بهتر شده است، اما در شفاخانه های ملکی هنوز هم مشکلات موجود بوده و به توجه بیشتر نیاز دارند.

رئیس جمهور کشور ایجاد هماهنگی و همکاری میان نیروهای امنیتی و دفاعی را تصادفی نه، نتیجۀ تلاش های پی در پی آنان خواند. وی افزود که شما در دو ماه گذشته در مبارزات و فداکاری های تان ثابت نمودید که محافظین نظام و حامیان جمهوریت می باشید.

رئیس جمهور غنی برگزاری موفقانه انتخابات ریاست جمهوری را با وجود تهدیدات طالبان و برخلاف توقع دیگران، به نیرهای امنیتی و دفاعی و تمام مردم تبریک گفت.

رئیس جمهور کشور با اشاره به تلاش های داکتر نسرین اوریاخیل رئیس شورای طبی افغانستان، با تاکید گفت که نورم ها و معیارهای که از سوی این شورا وضع شده است، باید تطبیق گردد و هر داکتر از سوی شورای طبی تثبیت سویه شده و جواز فعالیت دریافت نماید، زیرا اشتباه داکتر جبران ناپذیر است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن