افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

شمار نیروهای امریکا نظر به شرایط افغانستان کاهش می‌یابد

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید، امریکا به افغانستان اطمینان داده است که شمار نیروهای آن کشور با توجه به شرایط افغانستان کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رشد، سخنگوی ریاست جمهوری روز سه‌شنبه، هشتم اسد در توییتی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی اخیر رییس جمهور غنی و مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا نوشته است که در این گفت‌وگو دو طرف موضوع تعهد امریکا مبنی بر کاهش نیروهای نظامی این کشور بر اساس شرایط افغانستان را مورد بحث قرار داده است.

او گفته است: «وزیر خارجه [امریکا] اطمینان داد که در استراتژی امریکا تغییری به میان نیامده و کاهش شمار نیروها با در نظر داشت شرایط افغانستان صورت خواهد گرفت.»

در صحبت تلیفونی اخیر بین رییس‌جمهور غنی و وزیر خارجه امریکا، موضوع تعهد آنکشور مبنی بر کاهش شمار نیروها بر اساس شرایط افغانستان مورد بحث قرار گرفت. وزیر خارجه اطمینان داد که در استراتژی امریکا تغییری به میان نیامده و کاهش شمارنیروها با درنظرداشت شرایط افغانستان صورت خواهد گرفت.

آقای صدیقی این گفته‌ها را در حالی مطرح می‌کند که وزیر خارجه امریکا روز گذشته در سخنانی در واشنگتن گفته است که دستور رییس جمهور ترمپ را برای آغاز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان پیش از انتخابات ریاست جمهوری آتی امریکا دریافت کرده است. انتخابات ریاست جمهوری امریکا قرار است در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی برگزار شود.

گفتنی است که گفت‌وگوهای تلفنی مایک پمپئو و رییس جمهور غنی هفته گذشته، پس از اظهارات جنجالی دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا درباره افغانستان انجام شد. رییس جمهور امریکا در سی‌ویکم سرطان در جریان دیدارش با عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان گفته بود که کشورش اگر می‌خواست جنگ افغانستان را در یک هفته برنده می‌شد اما با این شیوه افغانستان از نقشه جهان حذف و ۱۰ میلیون نفر قربانی می‌شدند.

به دنبال این سخنان، وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با رییس جمهور غنی گفته بود که استراتژی جنوب آسیای رییس جمهور ترمپ در مورد افغانستان تغییر نکرده و این کشور متعهد به کاهش مشروط سربازانش در افغانستان است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن