افغانستانبرگزیده های سایت

شما باید اعتماد از دست رفته نهادهای عدلی و قضایی را بدست آورید

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور که در چهارمین کنفرانس سراسری سارنوالان در ارگ ریاست جمهوری صحبت می کرد؛ بر بدست آوردن دوباره اعتماد از دست رفته نهادهای عدلی و قضایی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ چهارمین کنفرانس سراسری سارنوالان کشور امروز دوشنبه با حضور رئیس جمهور در ارگ ریاست جمهوری دایر شد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور با بیان اینکه ما نمی خواهیم تا اصلاحات یک موج گذرا نباشد، خطاب به سارنوالان کشور گفت: شما باید اعتماد آسیب دیده نهاد های عدلی و قضایی را با صداقت ترمیمم نمایید.

رئیس جمهور کشور می پذیرد که هنوز لوی سارنوالی کشور از کمبود کادرهای علمی رنج می برد اما می گوید: آموزش و ظرفیت سازی سانوالان در اولویت کاری دولت قرار دارد.

اشرف غنی گفت: سارنوالان در خط مقدم یک تلاش بزرگ و سرنوشت ساز قرار دارند که می توانند در تحول کشور به سوی یک حکومت داری خوب؛ گام‌های اساسی بردارند.

اشرف غنی به سارنوالان گفت: به جرئت پیش بروید که ملت و دولت شما را در راه مبارزه با فساد تنها نخواهند گذاشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد تا در امور نهاد های عدلی و قضایی مداخله کند خطاب به لوی سارنوال کشور گفت: هر نوع مداخله در امور نهادهای عدلی و قضایی جرم است شما مجرم را محاکمه کنید.

رئیس جمهور افزود: نباید کشمکش های سیاسی بر نهادهای عدلی و قضایی تاثیر کند و باید سارنوالان مجری عدالت و قانون اساسی کشور باشند.

اشرف غنی می گوید: گام‌های مهم در راستای مبارزه با فساد برداشته شده است که مهم ترین آن ضوابط به جای روابط می باشد.

رئیس جمهور شایستگی، فهم حقوقی از کار و تهعد کاری را در استخدام سارنوالان از دیگر دست آورد ها در نهادهای عدلی و قضایی عنوان نمود.

رئیس جمهور با بیان اینکه در آینده شاهد افزایش معاشات سارنوالان خواهد بود گفت: تقاضای لوی سارنوال برای افزایش معاشات کارمندان شان مورد حمایت دولت قرار گرفته است.

در همین حال محمد فرید حمیدی لوی سارنوال کشور می گوید: به تمام سارنوالان کشور هدایت داده‌ایم که بعد از این تحمل ما در مقابل فساد صفر خواهد بود.

وی افزود: اصلاحات هم در داخل لوی سارنوالی و هم در خارج  آغاز گردیده است.

به گفته حمیدی لوی سارنوالی کشور می تواند از طریق مبارزه با فساد عواید دولت را افزایش دهد.

لوی سارنوال کشور گفت: ما مسوولیت داریم که عدالت را برای همه اقشار جامعه افغانستان پیاده نماییم.

حمیدی خطاب به جامعه جهانی گفت: تامین عدالت در افغانستان ماموریت مشترک است که بدون تامین عدالت جرایم سازمان یافته کم نخواهد شد.

لوی سارنوال کشور سارنوالان را وجدان عمومی عنوان کرده می گوید: به مردم اطمینان می دهم که در مقابل ظلم، مظلومیت مردم و جرایم تروریستی بی تفاوت نخواهیم ماند.

محمد رقیب فیاض –کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن