برگزیده های سایتتیتر یکجهان

شهروندان داعشی خود را از سوریه پس بگیرید

ایالات متحده آمریکا از کشورهای جهان خواست تا شهروندان داعشی شان که در سوریه در بازداشت به سر‌می‌برند را بازپس گیرند.

به گزارش خبرگزاری رشد، به در پی اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه که در واکنش به تحریم‌های اروپایی به طور ضمنی هشدار داد کشورش زندانیان گروه داعش را آزاد و حتی اگر هم شده علی‌رغم میل رهبران این کشورها به اروپا بازخواهد گرداند.

یک مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه اعلام کرد که وجود نزدیک به ۱۰ هزار اسیر از گروه داعش و خانواده‌های‌شان در اردوگاه‌های نزدیک به شمال شرق سوریه، حتی اگر نیروهای سوریه دمکراتیک هم‌پیمان با ایالات متحده کاملا توانایی محافظت از آن را داشته باشند، باز هم تهدید امنیتی بزرگی را به شمار می‌روند.

این مقام آمریکایی در کنفرانسی تلفنی با خبرنگاران گفت: «این بمبی ساعتی است که بخش بزرگی از ۱۰ هزار زندانی را داشته باشی که بیشتر آنها جنگجویان خارجی باشند».

این مقام آمریکایی با تکرار موضع واشینگتن در این‌باره خواستار بازگرداندن این جنگجویان به کشورهای‌شان شد.

ترکیه روند بازگرداندن «تروریست‌های» خارجی را آغاز کرد

شایان ذکر است ترکیه از چند روز پیش روند بیرون کردن تعدادی از «تروریست‌های» خارجی عضو گروه داعش که در این کشور در بازداشت به سر می‌بردند را آغاز کرده است.

در این راستا مقامات آنکارا یک تبعه آمریکایی را از این کشور بیرون کرده و به زودی ۲۴ تن دیگر از جمله آنها ۱۱ فرانسوی و ۱۰ آلمانی را از این کشور بیرون خواهند کرد.

اسماعیل کاتاکلی سخنگوی وزارت کشور ترکیه همزمان با آن گفته بود که پس از انجام اقدامات و بدون تعیین مقصد یک آمریکایی از ترکیه اخراج شد.

بنا به خبرگزاری آناتولی اسماعیل کاتاکلی سخنگوی وزارت کشور ترکیه گفت که برنامه‌ای برای اخراج ۷ «تروریست» خارجی آلمانی الاصل در مراکز دیپورت ترکیه در حال تهیه است و در ۱۴ نوامبر از کشور اخراج خواهند شد.

او گفت که ترکیه به زودی اقدامات لازم برای اخراج ۱۵ «تروریست» فرانسوی، دو آلمانی و دو ایرلندی را اتخاذ خواهد کرد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن