برگزیده های سایت

شهروندان معترض در شهرهای هانوفر آلمان: نسل‌کشی هزاره‌‌ها پایان یابد

معترضان از سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، سازمان عفو بین‌الملل، آلمان و سایر سازمان‌های بین‌المللی خواستند، ضمن به رسمیت شناختن تداوم نسل‌کشی هزاره‌ها، بالای طالبان فشار وارد کنند تا از ادامه‌ی کشتار مردم جلوگیری صورت بگیرد.

شهروندان معترض در شهرهای هانوفر و دوسلدورف آلمان: نسل‌کشی هزاره‌‌ها پایان یاب

شماری از شهروندان افغانستان در شهرهای هانوفر و دوسلدورف آلمان امروز یک‌شنبه، ۲اکتوبر به‌خاطر نسل کشی هزاره‌ها و حمله‌ی مرگ‌بار بر آموزشگاه کاج در دشت‌برچی کابل، تظاهرات کردند.
معترضان می‌گویند، به‌خاطر نکوهش جنایات ضد بشری، دفاع از حقوق بشر، تأمین عدالت و نسل‌کشی هزاره‌ها تظاهرات کردند.
حسن غلامی، یکی از برگزارکنندگان این راه‌پیمایی در شهر هانوفر با خوانش قطع‌نامه گفت: “کشتار مردم هزاره را به‌مثابه قتل عام و تبعیض قومی می‌دانیم و شدیدا آن‌را محکوم می‌کنیم.”
آقای غلامی افزود: “ما تداوم این جنایت را که منتج به نسل‌کشی هزاره‌ها شده است، نتیجه‌ی عمل پلان شده از جانب دست‌های پنهان و آشکارا کشورهای منطقه به‌خاطر ایجاد نفاق قومی و مذهبی می‌دانیم. نتیجه‌ی این جنایات را به مصداق جنایت بشری نکوهش می‌کنیم.”
معترضان از سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، سازمان عفو بین‌الملل، آلمان و سایر سازمان‌های بین‌المللی خواستند، ضمن به رسمیت شناختن تداوم نسل‌کشی هزاره‌ها، بالای طالبان فشار وارد کنند تا از ادامه‌ی کشتار مردم جلوگیری صورت بگیرد.
هم‌زمان، شماری از شهروندان افغانستان در شهر تورنتوی کانادا، واشنگتن دی‌سی و برخی شهرهای دیگر جهان نیز برای راه‌پیمایی امروز فراخوان دادند.
هم‌چنین، دانشجویان دانشگاه‌های بامیان و هرات صبح امروز، یک‌شنبه به‌خاطر حمله مرگ‌بار به آموزشگاه کاج در کابل، تجمع اعتراضی برگزار کردند.
طالبان بار دیگر با شلیک گلوله معترضان در هرات و بامیان را سرکوب کردند.
دیروز نیز شماری از زنان در دشت‌برچی کابل و دانشجویان دانشگاه تعلیم و تربیه استاد ربانی در اعتراض به حمله‌ی اخیر بر آموزشگاه کاج اعتراض کردند.
دو روز پیش در یک حمله مرگ‌بار بر آموزشگاه کاج در دشت‌برچی کابل ده‌ها دانش‌آموز کشته و زخمی شدند.
با گذشت سه‌روز طالبان آمار دقیق از کشته‌شدگان و زخمیان این حمله را در اختیار رسانه‌ها قرار ندادند.
یوناما یا دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل اما روز گذشته با نشر پیام در صفحه‌ی فیسبوک این سازمان کشته شدن ۳۵ تن و زخمی شدن ۸۲ دانش‌آموز را تایید کرده است.
یوناما گفته است که هنوز آمار دقیق از کشته‌شدگان و زخمیان مشخص نیست و تیم حقوقی این سازمان تلاش می‌کند تا آمار دقیق را جمع‌آوری کند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن