اجتماعیبرگزیده های سایت

“شورای صلح برای تقویت طالبان شکل گرفته؛‌ نه برای تضیف آنان”

رئیس حزب عدالت و توسعه می گوید که شورای عالی صلح برای تقویت جبهه طالبان شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رشد؛‌ سید جواد حسینی رییس حزب عدالت و توسعه امروز در یک نشست خبر در کابل گفت: “از آغاز شکل گیری شورای عالی صلح تا کنون،‌ معامله گری های زیادی پشت پرده این شورا صورت گرفته است،‌ این شورا به نحوی برای تقویت طالبان شکل گرفته؛‌ نه برای تضیف آنان”.

وی افزود: “دخالت های کشورهای بیرونی، به خصوص پاکستان و دیگر گروه های سیاسی در امور صلح افغانستان، باعث ایجاد فاصله میان مردم افغانستان و صلح شده است، حکومت افغانستان نیز کوچک ترین تلاش و برنامه برای آوردن صلح ندارد و فقط شعار می دهد، طالبان هرگز مذاکرات صلح را نمی پذیرد و این روند به دلیل التماس و تضرع حکومت افغانستان صورت می گیرد”.

آقای حسینی تصریح کرد: “اگر یک برنامه منظم از طرف حکومت افغانستان برای مذاکرات صلح تدوین شود و در این مورد با کشور های بین المللی دیپلماسی صورت گیرد، حمایت جامعه بین المللی جذب شود و از همین طریق روی پاکستان فشار سیاسی وارد شود، اگر چنین حرکت مداوم داشته باشیم یقینآ گام های مثبت به سوی صلح بر میداریم”.

وی گفت که مذاکرات صلح افغانستان با طالبان،‌ باید به گونه‌ی پنهانی صورت گیرد تا روحیه‌ی نیروهای امنیتی را تضعیف نشود.

رییس حزب عدالت و توسعه تصریح کرد:که نوید دادن دولت مردان افغانستان در مورد روند صلح بازی با افکار مردم افغانستان است، مذاکرات صلح با طالبان باید پشت پرده صورت گیرد و نتیجه مذاکره علنی اعلام شود، بدون ارایه هر نوع پیش شرط حزب عدالت و توسعه از این مذاکرات اصولی صلح حمایت می کند.

آقای حسینی اضافه کرد: نیروی های امنیتی کشور حافظ جان ومال ملت و مردم افغانستان است و ما از کدر های وزارت امور داخله و وزارت دفاع ملی شدیدآ شکایت داریم، چون بدون رهبری منظم و مشخص و با داشتن سرپرست نمی تواند از نیروهای امنیتی حمایت و پشتبانی کند.

سید حجاز احسانی/کابل

 

 

 

 

 

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن