اجتماعیجهان

شورای مسلمانان بریتانیا از دولت انگلیس خواست برای توقف اقدامات خشونت بار علیه مسلمانان در هند اقدام کند

شورای مسلمانان بریتانیا از دولت انگلیس خواست برای توقف اقدامات خشونت‌آمیز افراطی‌های هندو علیه مسلمانان در هند اقدامات لازم را انجام دهد.
به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری رشد، به نقل از “Religious Media Center” شورای مسلمانان بریتانیا از دولت این کشور خواست موضوع اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان را با دولت هند در میان بگذارد.
این شورای همچنین از دولت انگلیس خواست اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمان در هند را در نشست آتی “گروه بیست” که قرار است از نه تا ده سپتامبر(شهریور) در دهلی‌نو برگزار شود، مطرح نماید.
شورای مسلمانان بریتانیا در نامه‌ای به وزیر امور خارجه نگرانی عمیق خود نسبت به اقدامات خشونت‌آمیز جاری علیه مسلمانان و حملات اخیر افراد و گروه‌های خودسر افراطی به مسلمانان و نابودی اموال و دارایی‌های آن‌ها، را ابراز داشتند.
این در حالی ست که در حملات تازه افراد و گروه‌های خودسر افراطی به مسلمانان در هند یک امام جماعت مسجد کشته شد.
شورای مسلمانان بریتانیا تأکید نمود شریک تجاری بودن با هند نباید به قیمت نادیده گرفته شدن حقوق بشر و آزادی مذهبی تمام شود.
باید گفت هند کشوری با تنوع دینی و مذهبی ست و پیروان ادیان مختلف سال‌هاست به‌صورت مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر در این کشور زندگی می‌کنند. به‌تازگی اما برخی افراد و گروه‌های افراطی هندو به مسلمانان، مسیحیان و دیگر اقلیت‌های دینی حمله و مال و اموال آن‌ها را غارت می‌کنند.
در حملات اخیر افراطی‌های هندو به اقلیت‌های مذهبی در هند چندین نفر کشته‌شده‌اند.
اگرچه برخی انتقادها دولت نارندا مودی را به تندروی مذهبی متهم می‌کنند اما دولت هند می‌بایست برای امنیت اقلیت‌های دینی اقدامات لازم را انجام دهد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن