افغانستانبرگزیده های سایت

شکست پی‌درپی طالبان در شش ولسوالی ولایت هرات

مقام‌های امنیتی ولایت هرات تایید کرده اند که طالبان از اثر حملات سنگین نیروهای امنیتی در شش ولسوالی‌ این ولایت شکست خورده اند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ مجید روزی، فرمانده پولیس ولایت هرات امروز به خبرنگاران گفت که در جریان چند روز گذشته طالبان بر شش ولسوالی این ولایت حمله کرده اند.

آقای روزی گفت: “بر پنج – شش ولسوالی اینها حمله کردند، دو روز پیش در ولسوالی موبی، دو مرتبه حمله کردند و یازده نفر کشته و زخمی دادند، دیروز طالبان قصد داشتند عملیات نیروهای امنیتی را در ولسوالی چشت‌شریف پیش‌گیری کنند؛ اما شکست خوردند.”

فرمانده پولیس هرات همچنان گفت که در چشت‌شریف طالبان دو کشته و دو زخمی دادند و آنان در برخی ساحات ولسوالی شیندند نیز تحرکاتی داشته اند.

به گفته‌ی او، طالبان قصد دارند دیگر ساحات هرات را نیز هدف قرار بدهند؛ اما نیروهای امنیتی در تمام ولسوالی‌ها تدابیر ویژه روی دست دارد.

گفته شده طالبان در چارچوب عملیات بهاری موسوم به “عمری” اقداماتی را در ولسوالی‌های هرات روی دست گرفته اند؛ اما شکست سنگین خورده اند.

هرات در غرب کشور از ولایات نسبتاً امن به شمار می‌رود؛ اما برخی ولسوالی‌های این ولایت مشمول شیندند، بارها شاهد حملات طالبان بوده است.

با این حال، فرمانده پولیس هرات گفت که طالبان در ولسوالی ادرسکن نیز تحرکاتی داشته اند و طالبان محلی این ولسوالی دست به اقداماتی زده اند.

در جریان چند روز گذشته شدت جنگ در برخی ولایات مشمول هلمند، کندز، فاریاب و غرب کشور افزایش یافته است.

پیشتر مسوولان نهادهای امنیتی اعلام کردند که طالبان با تبلیغ عملیات بهاری قصد تعرض دارند؛ اما نظامیان کشور در بیشتر موارد آنان را به شدت سرکوب کرده اند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن