اقتصادیبرگزیده های سایت

صادرات افغانستان تا سال ٢٠٢۴ به ٨ میلیارد دالر خواهد رسید

رئیس جمهور غنی در مراسم معرفى نامزد وزیر وزارت صنعت و تجارت و شاروال کابل که در قصر چهار چنار ارگ ریاست جمهورى برگزار شده بود گفت صادرات افغانستان تا سال ٢٠٢۴ به ٨ میلیارد دالر خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری رشد، وی افزود تلاش ها حکومت براى مبدل شدن افغانستان از یک کشور وارداتى وابسته به همسایه ها به یک کشور صادراتى خود کفا، ادامه دارد”

همچنان رئیس جمهور کشور از کارکرد هاى اجمل احمدى سرپرست وزارت صنعت و تجارت ستایش و تقدیر نموده گفت: “اجمل احمدى در رسیدن افغاستان به درجه نخست در زمینه إصلاحات از سوى بانک جهانى نقش عمده داشت، و همچنان در آینده گام به گام با سکتور خصوصى در راستاء خودکفاى کشور کار خواهد کرد.”

اجمل احمدی ضمن تشکر از اعتماد رئیس جمهور، گفت که همکاری با سکتور خصوصی، تغییر افغانستان به کشور صادراتی و حمایت از رشد صنعت، سه اصل اند که این وزارت به آن توجه اساسی خواهد کرد.

“بلند بردن صادرات کشور به یک میلیارد دالر در سال ۲۰۱۹، توجه به رشد تجارت، فراهم نمودن زمینه ها در بخش های جدید و همکاری با سکتور صنعت و اصلاحات آن، از اولویت های ما می باشند. وی افزود که اندازۀ صادرات باید هفت برابر افزایش یابد و فرهنگ خدمت کارمندان وزارت تقویت گردد، تا به دیدگاه واضح خویش برسیم.”

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن