افغانستانبرگزیده های سایتجهان

صحبت تیلیفونی غنی با ترامپ/ شمار سربازان امریکایی در افغانستان افزایش می یابد

روزنامه‌ی وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام حکومتی افغانستان نوشته است که ترامپ، رییس جمهور امریکا در صبحت تیلیفونی با رییس جمهور غنی گفته است که در نظر دارد شمار سربازان امریکایی را در افغانستان افزایش بدهد.

این مقام افغانی که از او نام گرفته نشده، به روزنامه گفته است که آقای ترامپ در ماه دسمبر سال گذشته‌ی میلادی، پیش از رفتن به قصر سفید، موضوع یادشده را به اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان گفته است.

در این گزارش که چهارشنبه پخش شده، آمده است که آقای غنی در مورد وضعیت امنیتی افغانستان و رابطه با پاکستان سخن گفته و آقای ترامپ از او پرسیده است که آیا به سرباز بیشتر در افغانستان نیاز است.

رییس جمهور امریکا همچنین گفته است که حمایتش از نیروهای امنیتی افغانستان را ادامه می‌دهد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان موضوع این گفت‌وگوی تیلیفونی را تایید کرد.

فرامرز تمنا، نویسنده‌ی کتاب سیاست خارجی امریکا در پیوند به افغانستان به تلویزیون ۱گفت که ماموریت افغانستان هنوز هم برای امریکا مهم است و دونالد ترامپ در این زمینه تلاش بیشتر خواهد کرد.

پس از آنکه در سال ۲۰۱۴ میلادی شمار زیاد سربازان بین‌المللی از افغانستان خارج شدند، وضعیت امنیتی در کشور بدتر شد. در حال حاضر ۸۴۰۰ سرباز امریکایی در افغانستان حضور دارند که مشغول آموزش و مشورت دهی به نیروهای افغان هستند.

خراب شدن وضعیت امنیتی در کشور سبب شد که بارک اوباما، رییس جمهور پیشین امریکا روند خروج نیروهای باقی‌مانده‌ی ایتلاف بین‌المللی به رهبری امریکا را آهسته کند و اختیار این نیروهای را در مبارزه با طالبان بیشتر کند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن