افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

صدای تان را در برابر هراس افگنان بلند کنید

محمداشرف غنی، رییس‌جمهور کشور، شام دیروز شنبه از با مقام‌های ارشد ۳۴ ولایت کشور از طریق ویدیو کنفرانس در بارۀ وضعیت کنونی کشور به ویژه حمله بر قول اردوی شاهین در ولایت بلخ گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رشد، آقای غنی گفت «امروز ضرورت به بسیج مردمی است و باید همه علیه جنایات تروریستان صدا بلند کنند، زیرا این درد مشترک همۀ مردم می‌باشد و ارادۀ ما در مبارزه با تروریزم و دشمنان افغانستان تغییر نمی‌کند.»

ریاست جمهوری در یک خبرنامه گفت که آقای غنی در این دیدار گفت که او از زخمیان رویداد تروریستی در بلخ دیدن کرد و آنان همچنان روحیۀ عالی برای مبارزه با دشمن داشتند.

او گفت: «هم‌اکنون معاون وزیر دفاع، لوی درستیز و معاون ریاست عمومی امنیت ملی در ساحه حضور دارند. ترتیبات انتقال پیکرهای شهدا به مناطق شان نیز گرفته شده‌است.»

آقای غنی گفت که دشمنان پس از ناکامی در میدان‌های نبرد، غیرنظامیان، مساجد، علما، زنان، جوانان و کودکان را هدف قرار می‌دهند.

او اظهارداشت: «جنگ افغانستان جنگ داخلی نیست، ما در خط نخست نبرد بین‌المللی قرار داریم و با گروه‌های تروریستی بین‌المللی درحال جنگ هستیم. تلاش دشمن این است که افغانستان را به پایگاه بی‌ثباتی مبدل کند، اما برای شان اجازۀ بی‌ثبات ساختن را نخواهیم داد، و با قاطعیت تلاش می‌ورزیم تا آرامش را برای پنج نسل آینده تأمین کنیم.»

او افزود: «ما در لحظۀ حساس قرار داریم و باید با مقاومت تمام، تاریخ‌ساز شویم و دشمن و همه گروه‌های تروریستی را به انزوا بکشانیم. گروه‌های اقلیت ارادۀ ما را به هیچ وجه تغییر داده نمی‌توانند.»

رییس‌جمهور خطاب به طالبان گفت: «اکنون افغانستان؛ دیگر افغانستان دیروز نیست، اگر واقعاً جرئت دارید، بیایید با علما، جوانان و زنان آگاه وارد بحث شوید، نه این‌که آنها را در هرجای هدف قرار دهید.»

در این ویدیو کنفرانس، وزرای سکتور امنیتی و دفاعی، رئیس عمومی امنیت ملی، وزرای معارف، تحصیلات عالی، حج و اوقاف، اقوام و قبایل، معین وزارت اطلاعات و فرهنگ، سرپرست ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی، مشاور ارشد رئیس‌جمهور در امور روابط عامه و استراتیژیک و رئیس عمومی ادارۀ امور ریاست‌جمهوری نیز حضور داشتند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن