افغانستانبرگزیده های سایتتحلیلتیتر یک

صدر اعظم پاکستان با آلفبای سیاسی آشنایی ندارد

استاد ابوالحسین یاسر؛ رئیس حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان در واکنش به سخنان آخیر عمران خان صدر اعظم پاکستان می گوید که  اظهارات عمران خان صدر اعظم پاکستان از لحاظ سیاسی مبتنی بر چه پیش فرض های خواهد بود؟ گویا این سیاست مدار پاکستان که در مقام یک سیاستمدار و دیپلمات قرار دارد هرگز با الفبای سیاست آشنائی نداشته، نه تنها منافع ملی ما را رعایت نکرده که حتا به منافع ملی کشور خود کودکانه اهانت ورزیده است.

چرا تو بعنوان صدر اعظم پاکستان مژده صلح را بطور مستقل و با الذات اعلان خواهی کرد؟ تو چه موقعیتی در فرآیند صلح داری؟ تو از کدام جناح و طرف های درگیر نمایندگی میکنی؟ سخنان جناب صدر اعظم با هیچ معیاری سیاسی قابل توجیه نیست و ما نمی خواهیم این حمله سیاسی را مقابله بمثل کنیم.

جناب صدر اعظم بداند که احترام بمنافع ملی، حاکمیت ارضی و رعایت اصول و پرنسیب همزیستی های مسالمت آمیز و تعامل های سازنده و طرح انسانیت در معادلات سیاسی در واقع احترام بمنافع خود همان کشور است.

بعبارت دیگر اگر میخواهی پاکستان قابل احترام باشد به کشور های دیگر احترام گذاشته و از مداخله های روان پریشانه و از اهانت صریح دست بردار و تا هنوز تو نمی دانی که فرآیند صلح چگونه در افغانستان قابل تحقق است و این خود افغانستان است که با خلاقیت و ابتکار صلح را هم چون دموکراسی در افغانستان مشق خواهد کرد و جز افغانستان هیچ کشوری نمی تواند معمار صلح باشد.

افغانستان کشور مستقل و تصمیم گیرنده است و منافع شان تحت الشعاع منافع هیج کشوری قرار نخواهد گرفت.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن