افغانستانبرگزیده های سایت

صلح بدون رهبری دولت افغانستان ناکام است

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که صلح اولویت دولت است، اما صلحی که به رهبری و مالکیت دولت افغانستان به پیش برده نشود، پیش‌رفت ندارد.

به گزارش خبرگزاری رشد، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری، امروز چهارشنبه، دهم میزان، در توییتی نوشته است که صلح از خواست‌های عمده مردم افغانستان است و باید به رهبری و مالکیت دولت افغانستان باشد.

سخنگوی ریاست جمهوری در ادامه نوشته است: «صلح اولویت ما است. صلحی که به رهبری و مالکیت دولت افغانستان به پیش برده شود، منجر به تامین صلح پایدار و باعزت در افغانستان می‌گردد. در پروسه‌ی صلحی که دولت افغانستان مالکیت و رهبری آن را نداشته باشد، هیچ گونه پیش‌رفتی را شاهد نخواهیم بود. صلح از خواست‌های عمده‌ی مردم افغانستان است.»

وزارت امور خارجه نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که منتظر آغاز گفت‌وگوهای صلح است. حکومت افغانستان پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده بود که تمام تلاش‌های صلح را تا تشکیل حکومت جدید متوقف می‌کند. اما صبغت‌الله احمدی، سخنگوی وزارت خارجه، روز سه‌شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که تلاش‌ها برای ازسرگیری مذاکرات صلح جریان دارد.

این در حالی است که یک هیأت گروه طالبان به سرپرستی عبدالغنی برادر امروز به اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان می‌رود. هم‌زمان با این زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، شب گذشته به اسلام‌آباد رسیده است. رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که خلیل‌زاد در سفرش احتمال دارد در کنار ملاقات با مقام‌های نظامی و غیرنظامی پاکستان، با هیأت گروه طالبان نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن