اجتماعیافغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

صلح نیاز مبرم جامعه افغانستان است

نهاد مدنی و فرهنگی موسوم به “نهاد خاطره آفرینان” روز چهار شنبه با ایجاد نمایشی تحت نام” شاخه‌ گلی سرخ و کتابی برای صلح”  با اهدای گل و کتاب به شهروندان کابل، خواستار تامین صلح و رشد فرهنگ مطالعه شدند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ سیده مژگان مصطفوی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ که در این نمایش شرکت کرده بود گفت: امروز صلح نیاز مبرم جامعه افغانستان است.

خانم مصطفوی افزود: رسانه‌ها و نهادهای جامعه مدنی می‌توانند نقش میانجیگری را با طرف‌های درگیر جنگ به منظور تامین صلح سراسری در افغانستان بازی کنند.

معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: اهدای گل سرخ و کتاب برای شهروندان،  نشان دهنده صداقت و محبت مردم افغانستان برای تامین صلح در کشور است.

وی می گوید: جهان همیشه از افغانستان تصویر مخدوش و خشونت آمیز را ارایه کرده است.

به باور خانم مصطفوی، رشد فرهنگ مطالعه و تقویت استعداد جوانان می تواند ما را از جنگ و خشونت به دور نگاه کند.

معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ از رسانه‌های کشور می خواهد که ادبیات صلح را به جای ادبیات جنگ و خشونت پیاده کرده و پالیسی صلح محور را در راس نشرات خویش قرار دهند.

در همین حال بارش سروری رئیس نهاد خاطره آفرینان گفت: ویژه برنامه “شاخه گلی سرخ و کتابی برای صلح” به منظور رشد فرهنگ مطالعه و توجه به آبیدات تاریخی و میراث فرهنگی ایجاد شده است.

وی می گوید: این برنامه جوانان را برای مطالعه تشویق می کند.

رئیس نهاد خاطره آفرینان افزود: هدف دیگر این برنامه ذهنیت سازی برای جامعه جهانی است که دیگر مردم افغانستان جنگ خشونت را نخواسته و برای رشد فرهنگ و آبادی کشور خود فکر می‌کند.

وی می‌گوید: امروز جهان یک تصویر و تعریف نادرست از افغانستان دارد.

سروری گفت: ما می‌خواهیم معرف افغانستان نوین به جهان باشیم.

صلح یکی از آرزوهای دیرینه مردم افغانستان بوده که تا هنوز این آرزو برآورده نشده است که هیچ، بلکه به گفته مقامات شورای عالی صلح این مسله هر روز پیچیده‌تر می‌شود.

محمد رقیب فیاض/ کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن