افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

طالبان برای پارک رفتن زنان در کابل روز های مشخص تعیین کردند

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان طی مکتوبی دستور داده که از این پس پارک های تفریحی کابل براساس تفکیک جنسیتی به روی شهروندان باز خواهند بود.

در مکتوب این وزارت که خبرگزاری باختر آن را منتشر کرده آمده است زنان تنها در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه حق رفتن به پارک های تفریحی را دارند و مردان نیز در روزهایی که مخصوص روزهای زنان نمی باشد می توانند به این پارک ها بروند.

وزارت امر به معروف طالبان همچنین علاوه کرده است که در روزهای مخصوص زنان، نیروهای طالبان حق ورود به پارک های تفریحی را ندارند و فقط در روزهای مخصوص مردان، پس از تحویل سلاح و نشان نظامی شان اجازه ورود به این پارک ها را دارند.

این وزارت در پایان اعلامیه اش همچنین گفته است که در مکان های تفریحی ولایت کابل مانند دره پغمان، استالف، شکردره و مکان های مشابه که مردم به صورت خانوادگی به تفریح می روند نیز زنان مکلف به رعایت حجاب کامل اسلامی می باشند و از اختلاط با مردان نامحرم خودداری نمایند.

این اعلامیه در حالی رسانه ای شده است که پیش تر، طالبان از مسافرت بدون محرم شرعی چندین زن به داخل و خارج از کشور در حالیکه برخی از آنان تابعیت دوگانه نیز داشتند جلوگیری کرده بودند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن