اخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

طالبان به سلاح‌های پیشرفته روسی دست یافته اند

 

 

 

 

مقام‌های امنیتی در ولایت فراه مدعی شده اند که جنگجویان طالب در این اواخر به سلاح‌های پیشرفته ای که ساخت روسیه است دست یافته اند.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ توریالی عبدیانی سرپرست فرماندهی پولیس فراه به رادیو آزادی گفته اند که جنگجویان طالب در جنگ های اخیرشان علیه نیروهای امنیتی در فراه از این سلاح های پیشرفته کار گرفته اند. آقای عبدیانی تصریح نموده است:”” دو یا تقریباً سه نوع اسلحه در این اواخر به مخالفین رسیده‌است؛ اسلحۀ شب بین و دیگر توپ‌های هشتاد و دو ملی متری و راکت‌های زمین به زمین می‌باشد که این اسلحه در نبرد با آن‌ها کمک نموده‌است.”
در همین حال محمد آصف ننگ، والی فراه با ابراز نگرانی از این مساله می‌گوید که هنوز روشن نیست که این اسلحه از کدام طریق به طالبان رسیده‌ است.
آقای ننگ می گوید که احتمال دارد که این سلاح‌ها از طریق کشورهای همسایه به دست طالبان رسیده باشد.
این گفته ها در حالی مطرح می شود که ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در صحبت با خبرنگار جمهور رابطه این گروه با روسی و کشورهای همسایه افغانستان را تایید کرده است.
مجاهد گفته است که طالبان با روسیه و کشورهای همسایه افغانستان روابط سیاسی و حتا رفت و آمد دارند؛ ولی تاهنوز هیچ کمکی تسلیحاتی و نظامی از روسیه دریافت نکرده است.
پیش از این سفیر روسیه در افغانستان نیز گفته بود که مسکو با طالبان تماس های را برقرار کرده است.
افغانستان هر گونه ارتباط با گروه تروریستی مخالف دولت افغانستان را خلاف اصول روابط بین المللی خوانده و آن را محکوم کرده است.
باید یاد آور شد که به تازگی گزارش‌های تایید ناشده ای به نشر رسیده که روسیه، چین و پاکستان توافق کرده اند که یک دفتر جدید سیاسی برای طالبان در اسلام آباد مرکز پاکستان ایجاد کنند.
گفته می شود که در نشست مسکو؛ دفتر سیاسی طالبان در قطر فاقد هرگونه “مشروعیت سیاسی و وابسته به امریکا” دانسته شده است.
نشست سه جانبه‌ی چین، روسیه و پاکستان به میزبانی روسیه یک ماه پیش برگزار شده بود.
حکومت افغانستان تاکنون درباره این ادعاها و گزارش ها تاکنون واکنشی از خود نشان نداده است.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن