افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

طالبان به معنی واقعی به «صلح» باورمند نیستند

آقای دانش می‌افزاید در یک سال پسین دیده شده است که این گروه با وجود تلاش‌ها برای برقراری صلح، از هر فرصتی برای صدمه زدن به حکومت و مردم افغانستان دریغ استفاده کرده است.

محمد سرور دانش معاون دوم رییس جمهوری میگوید: “حکومت و مردم افغانستان از نیروهای امنیتی خود حمایت می‌کنند، حمایت حکومت از پروسه‌ی صلح به معنای قدرت طالبان و ضعف نیروهای امنیتی افغان نیست، طالبان، باید ابتدا به معنای واقعی کلمه‌ صلح باور پیدا کنند.”

برای برقراری صلح و جلب اعتماد مردم، باید مذاکرات صلح به محوریت حکومت افغانستان باشد و آتش‌بس دوطرفه اعلام شود. موردی که زلمی خلیل‌زاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان روی آن به شدت، با طالبان در دوحه چانه‌زنی دارد.

آقای دانش می‌افزاید : “تا زمانی که آتش‌بس اعلام نشود، مردم افغانستان نمی‌توانند به شعارهای صلح‌طلبانه اعتماد کنند. برای برقراری صلح و جلب اعتماد مردم، باید مذاکرات صلح به محوریت حکومت افغانستان آغاز و آتش‌بس دوطرفه اعلام شود.”

معاون دوم ریاست‌جمهوری در بخش دیگر از صحبت‌های خود از کمیسیون مستقل انتخابات خواست تا هرچه زودتر نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کند.

سرور دانش میگوید: “حالا که مساله‌ی بازشماری آرا در ۳۴ ولایت افغانستان به پایان رسیده، کمیسیون انتخابات باید هرچه زودتر نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات را اعلام کند؛ دلیل تاخیر در اعلام نتیجه‌ی انتخابات را عدم باورمندی تکت‌های انتخاباتی است که این روند را به چالش مواجه کرده است.”

اخیرا کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده است که روند بازشماری آرا در ۳۴ ولایت افغانستان به پایان رسیده است و بر بنیاد وعده کمیسیون، هفته‌ی پیش رو نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات اعلام خواهد شد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن