افغانستانبرگزیده های سایت

طالبان بیایند رهبر جدیدشان را در کابل انتخاب کنند

وزارت دفاع ملی افغانستان از طالبان می‌خواهد تا با استفاده از فرصت کشته‌شدن ملا اختر منصور سلاح‌شان را به زمین گذاشته به زنده‌گی مسالمت‌آمیز در افغانستان ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ دولت وزیری، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی در یک نشست خبری در کابل گفت طالبان به جای تعیین رهبر جدیدشان در پاکستان، بیایند در افغانستان رهبر انتخاب کنند.

او در پاسخ به سوالی در مورد چگونه‌گی گزینش رهبر جدید طالبان گفت طالبان وقتی ملا منصور را رهبر تعیین کردند از حکومت افغانستان نپرسیدند و خوب این است که به جای آن بیایند در کابل رهبر خود را تعیین کنند.

آقای وزیری یادآور شد که اگر طالبان وطن خود را دوست داشته باشند، بیایند در کابل رهبر خود را و رهبر حزب خود را تعیین کنند و سازمان بسازند، در پارلمان اشتراک کنند و فعالیت مدنی داشته باشند.

به گفتۀ سخن‌گوی وزارت دفاع ملی اگر طالبان باز هم در پاکستان رهبر تعیین می‌کنند، هیچ راه دیگری ندارند و به سرنوشت ملا منصور سردچار خواهند شد.

این در حالی‌ست که ساعاتی از کشته‌شدن ملا اختر محمد منصور، رهبر طالبان نمی‌گذارد.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان گفت که ملا اختر محمد منصور در منطقۀ دالیندی ایالت بلوچستان پاکستان کشته شده‌است.

هرچند امنیت ملی از هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی در اعلامیه‌اش یادی نکرده اما پیش از آن مقام‌های امریکایی و وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا گفتند که منصور در حملۀ هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی در خاک پاکستان کشته شده‌است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن