برگزیده های سایت

طالبان در بغلان مرکزی شکست خورده اند

طالبان چهار شبانه روز بود که یکی از پایگاه‌های ارتش ملی را در روستای منگل ولسوالی بغلان مرکزی محاصره کرده بودند؛ اما با ایستادگی نیروهای امنیتی کشور آنان شکست سنگینی را در این منطقه متحمل شدند.

نظامیانی که در این پایگاه در محاصره طالبان بودند می‌گویند که طالبان بارها از آنان خواستند تا تسلیم شوند، اما آنان به نبردشان ادامه دادند.

مطیع‌الله سرباز ارتش در بغلان مرکزی که در محاصره طالبان قرار داشت می‌گوید: “‌چهار شبانه روز در محاصره طالبان بودیم و از ما خواستند که تسلیم شویم و ما برایشان گفتیم که شما غلامان پاکستان هستید و ما هیچگاه به شما تسلیم نخواهیم شد”.

محمد موسی یکی دیگر از افسران ارتش ملی در بغلان مرکزی ادامه داد: “چهار روز می‌شود که در اینجا محاصره بودیم، طالبان زیاد کوشش کردند که تسلیم شویم و بارها تلاش کردند و حملات کردند که ما را بگیرند اما نتوانستند”.

مسئولان ارتش می‌گویند که ضربات سنگینی در این روستا به طالبان وارد کرده‌اند.

دگرمن ضیاالدین قوماندان کندک اول ارتش در بغلان خاطرنشان کرد: “از چهار روز نظر به مشکلاتی که برای پولیس محلی پیش شده بود، این منطقه نیز محاصره شد و ما عملیات مشترکی را راه اندازی کردیم و این منطقه را از محاصره خلاص کردیم”.

دگروال محمدعلی یزدانی قومندان کندک دهم کماندو که به کمک نظامیان به ولسوالی بغلان مرکزی آمده است تصریح کرد: “روحیه تمام پرسنل کماندو پولیس امنیت ملی و تمام پرسنل بلند است و کماندوها به تمام مردم بغلان اطمینان می‌دهند که تا تمام این دردسرها را از بغلان گم نکنیم با بغلانیان هستیم”.

آمر امنیت فرماندهی پولیس بغلان می‌گوید که در نتیجه این عملیات هفت طالب کشته شدند و ده طالب دیگر به شمول ولسوال نام نهاد طالبان در ولسوالی بغلان مرکزی زخم برداشته است.

سمنوال عبدالرشید بشیر سرپرست پولیس بغلان در مورد نتیجه این عملیات گفت: “در این عملیات مولوی ستار ولسوال نام نهاد طالبان در بغلان مرکزی همراه با نُه نفر دیگر زخمی شدند و هفت نفر دیگر از طالبان کشته شدهاند و قریه منگل ها کاملآ از وجود طالبان پاک سازی شده است”.

پایگاه ارتش ملی کشور پس از سقوط چند پاسگاه پولیس محلی مدت چهار شبانه روز در محاصره طالبان قرار داشت که سرانجام با شکست طالبان در این منطقه این پایگاه از محاصره آنان رها شد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن