افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

طالبان: در ۳ ماه گذشته ۶۰۰ جنگجوی داعش گرفتار شده است 

مسوولان در ریاست استخبارات امارت اسلامی می‌گویند که طی سه ماه گذشته بیش از ۶۰۰ جنگجویی گروه داعش را بازداشت و از بین برده است.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ خلیل همراز سخنگوی ریاست استخبارات امارت اسلامی امروز چهارشنبه(۱۹ عقرب) در یک نشست خبری در کابل گفت: نیروهای استخبارات امارت اسلامی با تکنالوژی پیشرفته جامانده از حکومت پیشین مجهز شده و نمی‌گذارند امنیت کشور مختل شوند.

او افزود:” در مدت زمان به قدرت رسیدن امارت اسلامی تا هنوز ۶۰۰ تن از اعضای گروه داعش توسط نیروهای امنیتی امارت اسلامی بازداشت و همچنان ۳۳ تن دیگر از آنها کشته شده است”.

وی با بیان اینکه در این مدت ۸۲ اختطاف‌گر نیز گرفتار شده افزود:” ما ۱۲ تن اختطاف شده را از پنجه اختطاف گران نیز آزاد نموده ایم”.

سخنگوی ریاست استخبارات طالبان از بازداشت ۲۶۷ تن به اتهام جعل اسناد مانند تذکره و پاسپورت توسط وزارت داخله نیز خبر داده گفت:” دوسیه‌های افراد بازداشت شده جهت رسیدگی به نهاد‌های عدلی قضایی سپرده است”.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی نیز در این نشست گفت:” امارت اسلامی افغانستان درمقابل داعش بسیار جدی است و نمی‌گذارند آنها(داعش) تهدید علیه امنیت مردم افغانستان باشند برخی از آنها گرفتار شده  و مجازات هم شدند و در تمام کشور به تعقیب دیگران آنها هستیم نیروهای امنیتی ما بیدار و هوشیار هستند و هر نوع تحریک داعش را در نطفه خثنی خواهد کرد”.

او تاکید کرد داعش به دلیل نداشتن حمایت مردمی در افغانستان نمی‌تواند تهدید برای امارت اسلامی و همچنان جهان از خاک افغانستان باشد”.

وی بیان داشت: گروه داعش از عراق و سوریه به افغانستان نیامده  بلکه برخی افغان‌های محدود که فریب تبلیغات را خورده اند نام داعش را بالای‌شان گذاشته اند که مبارزه امارت اسلامی با آنها جدی است.

مجاهد با بیان اینکه تهدید داعش خیلی کاهش یافته است گفت:” در سه ماه گذشته ۲۱ مرکز مهم داعش در ولایات کابل، ننگرهار، پروان، بلخ، هرات و برخی ساحات دیگر از بین برده شده اند و تلاش‌های ما برای  ریشه‌کن کردن این گروه ادامه دارد”.

این درحالی است چندی قبل رسانه‌های غربی از پیوستن نیروهای امنیتی حکومت پیشین به گروه داعش خبر داده بودند اما طالبان این موضوع را رد می‌کنند.

ذبیح الله مجاهد در این باره گفت:” داعش یک تفکر خاص تکفیری است من فکر نمی‌کنم دیگر مردم افغانستان از هر جهتی که باشند با آنها هماهنگی و همنوایی داشته باشند چون داعش بدون خود دیگران را تکفیر می‌کنند این تفکر را دیگران(نیروهای امنیتی حکومت پیشین) تائید کرده نمی‌توانند بنآ ما از این ناحیه تشویش نداریم”.

مجاهد گزارشات نشر شده مبنی بر بلند شدن بیرق داعش در برخی از ولایات شمالی را نیز رد کرد.

این درحالی است که با تسلط طالبان در افغانستان گروه داعش موفق به چندین حمله انفجاری بر اماکن مذهبی در ولایات کابل، قندهار و کندز شدند.

لینک کوتاه

https://www.roushd.news/r307p
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن