اجتماعیافغانستان

طالبان: دنیا به جای اعمال فشار با ما تعامل کند

طالبان از دنیا می خواهد به جای اعمال فشار با این گروه تعامل کند.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، بار دیگر تعامل جهان با امارت اسلامی را به سود افغانستان خوانده است.
آقای مجاهد گفت جهان باید به جای اعمال فشار، راه تعامل را با حکومت سرپرست در پیش بگیرد.
او گفت: «اعمال فشار و تهدیدها را باید کنار بگذارند و با امارت اسلامی افغانستان تعامل بکنند تا امارت اسلامی افغانستان هم در قبال بعضی مسایل در قبال بعضی قوانین در قبال بعضی موضوعات در دنیا مسوولانه گام بردارد.»
سخنگوی امارت اسلامی افزود گروه داعش در افغانستان در حال نابودی است و این گروه حتی یک وجب خاک افغانستان را در اختیار ندارد.
سخنگوی امارت اسلامی افزود: «حالی آن‌ها کدام حضور فیزیکی یا یک وجب زمین را هم در کنترل ندارند که از انجا ادعای فعالیت بکنند. به گونه‌ی مخفیانه و مهارت زیاد کوشش می‌کنند که از ازدحام مردم در شهرها استفاده سو بکنند.»
هرچند نزدیک به دو سال از عمر حکومت سرپرست در کشور می‌گذرد؛ اما تا کنون هیچ کشوری آن را به رسمیت نشناخته است.
نجیب الرحمن شمال، آگاه مسایل سیاسی، درباره‌ی این‌که چرا جهان تا کنون امارت اسلامی را به رسمیت نشناخته، گفت: «به حکومت فعلی افغانستان هم لازم است تا جهت تعامل بیش‌تر و جلب اعتماد جهانیان، باید یک سلسله اقدامات عملی دست بزنند و همکار نزدیک جامعه جهانی بوده، بعضی خواست‌های معقول و بجای جامعه جهانی را بپذیرد.»
میرویس آشفته، یک آگاه دیگر، نیز گفت: «این نظام فراگیر نیست. معیارهای یک دولت را به وجود آورده نتوانسته‌اند. قانون اساسی ندارند. اصول‌نامه کاری ندارند با مردم تعامل کرده نمی‌توانند. زنان را اجباری زندانی خانه‌ها ساخته‌اند.»
پیش از این، امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان، گفته بود اکنون سفارت‌های چین، ازبیکستان، ترکمنستان، ایران، پاکستان، قزاقزستان، قرقیزستان، روسیه، هند، ترکیه، قطر، امارات متحده عربی و عربستان سعودی در کشور فعال هستند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن