برگزیده های سایت

طالبان: زنانِ بدون حجاب، ارزشی در اسلام ندارند

یکی از مقامات طالبان با اشاره به اینکه زنان حین خروج از منزل صورت‌های خود را بپوشانند، بیان کرد: “زنان در صورتی‌که بدون حجاب مناسب در مکان‌های عمومی ظاهر شوند و مردان صورت آنان را ببینند، ارزش خود را از دست می‌دهند.”
به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری رشد، مولوی محمد صادق عاکف، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان، در مصاحبه اخیرش با “اسوشیتدپرس” افزود: در صورتی‌که صورت زنان برای مردان نامحرم قابل مشاهده باشد زمینه فتنه و گناه فراهم می‌شود.
باید گفت گروه طالبان که در پانزده آگوست سال ۲۰۲۲ یک بار دیگر قدرت را در افغانستان به دست گرفتند، در توجیه حجاب اجباری برای زنان تاکید می‌کنند پوشیدن حجاب و روسری از سوی زنان آن‌ها را در برابر نگاه‌های آلوده حفظ می‌کند. این گروه در ادامه اعمال محدودیت‌هایشان علیه زنان از ورود زنان بی‌حجاب به اماکن عمومی نظیر پارک‌ها و همچنین دانشگاه‌ها جلوگیری کرده است.
مطالب مرتبط
مولوی عاکف گفت: “خیلی بد است که در شهرهای کلان زنان را بدون حجاب ببینی. علمای ما موافقت کرده‌اند که صورت زنان در مکان‌های عمومی پوشیده باشد.”
وی افزود: “حجاب به معنای آسیب به صورت زن نیست. زن ارزش خود را دارد و این ارزش زمانی‌که مردان نامحرم به او نگاه کند، کاهش می‌یابد. خداوند با ححاب برای زنان احترام قائل شده و این خود برای زنان ارزش است.”

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن