افغانستانبرگزیده های سایت

طالبان صلح بین الافغانی می خواهد، حکومت اراده ندارد

شبکه فعالان جوان برای اصلاح و تغیر  امروز سه شنبه در یک نشست خبری تحت عنوان ” ادامه تعهدات جامعه ای جهانی و بحران مشروعیت حکومت وحدت ملی” بیان داشت که حکومت صلح نمی خواهد نه طالبان و حزب اسلامی.

به گزارش خبرگزاری رشد؛‌ محمد سنگر امیرزاده رئیس این شبکه می گوید که طالبان آماده است از طریق تفاهم بین الافغانی و از راه قطر با دولت افغانستان صلح کنند ولی حکومت اراده ندارد و اقدام نمی کنند.

این گفته ها در حال مطرح می شود که دیروز معاون شورای عالی صلح در شورای ملی گفته بود که با آدرس های از طالبان در تماس است وتلاش های صلح با این گروه ادامه دارد.

انتقادها همیشه بر این است که شورای عالی غیر از مصرف گزاف چیز دیگر  دست آورد ندارد

اما رئیس شبکه فعالان جوان برای تغیر و اصلاح می گوید اینکه گفتگو های صلح با طالبان و حزب اسلامی به خاطر چند دستگی و عدم تفاهم میان سران حکومت وحدت ملی ناکام مانده است.

او تصرح کرد که مدیریت ناسالم حکومت باعث شده که گفتگوی های صلح نتیجه ندهد، حزب اسلامی و طالبان صلح بین الافغانی می خواهد نه نشست چندین جانبه برای برقراری صلح.

اعضای این شبکه با انتقاد از حکومت وحدت ملی می گویند که بار ها به حکومت پیشنهاد رسیدن به صلح را از طریق  گفتگو بین الافغانی را داده ولی حکومت بی شرمانه انرا نادیده گرفته است.

ای شبکه از جامعه جهانی می خواهد که در امر مبارزه با تروریزم و دست یابی افغان ها به صلح دایمی و پایدار مردم افغانستان را یاری رسانند.

سنگر امیر زاده رئیس شبکه فعالان جوان برای تغیر و اصلاح در رابطه به نشست وارسا گفت: حکومت وحدت ملی هیچ دست آورد  تازه از  نشست وارسا ندارد.

او افزود همه گفتگو ها در نشست وارسا ادامه همان تعهدات نشست های بون ۲۰۱۰ و شیکاگو ۲۰۱۲ است که در نتایج آن در اوخر سال ۲۰۱۷ مشخص می شود.

امیر زاده گفت ” ما در نشست وارسا تعهد جدید نداریم و کمک های که وعده شده ناچیز است.

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن