افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

طالبان فرمان خود را باطل کردند؛ افغانانی که اسناد قانونی دارند می توانند مسافرت کنند

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان دو روز پس از اظهارات جنجالی اش مبنی بر جلوگیری از خروج خانواده هایی که «عذر شرعی» برای مسافرت به خارج از کشور ندارند، گفته است که از صحبت های او برداشت اشتباه شده است.

ذبیح الله مجاهد امروز (سه شنبه ۱۰ حوت) در توییتی گفته است که منظور وی از جلوگیری مسافرت خانواده ها که دلیل موجه ندارند، آن بوده است که از رفتن بدون اسناد قانونی، غیراصولی و قاچاقی جلوگیری می گردد.

وی گفت: «مطلب سخنان من در مورد افغان هایی که از کشور بیرون می روند این بود که رفتن بدون اسناد قانونی، غیراصولی و به گونه قاچاق که هموطنان ما را با خطر مواجه می سازد، ممنوع است.»

آقای مجاهد علاوه کرده است که مسافرت قانونی برای آن دسته از شهروندان افغانستان که اسناد قانونی و دعوتنامه دارند مجاز است و می توانند مسافرت کنند و با اطمینان به کشور بازگردند.

ذبیح الله مجاهد روز یکشنبه در یک نشست خبری در مرکز رسانه های حکومت گفت که از مسافرت خانواده هایی که «دلیل موجه» برای مسافرت خارج از کشور ندارند جلوگیری خواهد شد.

او همچنین گفت که زنان نیز باید در مسافرت های خارج از کشور محرم شرعی داشته باشند و برای آن دسته از دخترانی که بورسیه های تحصیلی خارجی بدست می آورند و باید به خارج از کشور بروند راه حلی در آینده سنجیده می شود.

این گفته ها در حالی مطرح می گردد که به تازگی سندی در رسانه ها منتشر شده که به اساس آن، معینیت ارشد امور امنیتی وزارت امور داخله طالبان به تمامی سرحدات هوایی و زمینی دستور داده تا از خروج افغان های همکار با نیروهای ناتو و امریکایی جلوگیری کنند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن